Table of contents
« Önceki Sonraki »

nisan-2013-test-resim-1Gerçekte ne kadar güçlü, hızlı ve esnek olduğunuzu test etmeye hazır mısınız? Sadece birkaç dakikanızı alacak soruları yanıtlarken küçük bir de antrenman yapmış olacaksınız. Sonuçlara göre kendinize yeni hedefler belirleyebilir, testi her 6 haftada bir tekrarlayarak ilerlemenizi gözlemleyebilirsiniz.

Aerobik güç
Aerobik gücünüzü sınayabileceğiniz bu testi yapmak için merdivenli bir binaya, kronometresi olan bir saate, koşu bandına ya da 1,6 km’lik bir parkura ihtiyacınız olacak.
➊ 1 mili (1,6 km) koşmanız ya da yürümeniz ne kadar zaman alıyor? Ne kadar hızlı gidebiliyorsanız gidin, koşun, yürüyün ya da biraz koşup biraz yürüyerek mesafeyi tamamlayın. Parkuru tamamlamak kaç dakikanızı aldı?
a) 10 dakika ve daha az
b) 10,1 dakika ile 17,5 dakika
c) 17,5 dakikadan daha fazla
➋ Bir binanın merdivenlerini olabildiğince hızlı tırmanın. 4 katı tırmandığınızda (her kat yaklaşık 12-14 basamaktan oluşuyor) nasıl hissediyorsunuz?
a) Harika! Hızımı alamayıp beşinci kata da çıkabilirim
b) Biraz nefes nefeseyim ama eğer konuşmam gerekse konuşabilecek haldeyim
c) O kadar soluksuz kaldım ki iki kelime bile edebilecek halde değilim
➌ Şimdi biraz jumping jack egzersizi yapacağız (bacaklar hafif aralı, kollar yanlarda dik durun. Bacakları yana açarak zıplarken elleri de yukarıda birbirine değdirin. Bu şekilde açılıp kapanarak zıplayın). Kronometreyi hazırlayın ve ardı ardına saniyede 1 zıplama şeklinde ritmi ne kadar süreyle koruyabildiğinizi kontrol edin.


a) 90 saniyeden daha fazla
b) 60-90 saniye arası
c) 60 saniyeden daha az
➍ Jumping jack testini yaptıktan hemen sonra 30 saniye dinlenin ve kalp atış hızınızı ölçün. (Nasıl mı? İşaret ve orta parmağınızı boynunuzun yanlarında bulunan ana arterin üzerine hafifçe bastırın. Kronometreyi kullanarak 10 saniyede ne kadar attığını sayın ve çıkan sayıyı 6 ile çarparak 1 dakikadaki kalp atış hızınızı bulun.) Eğer kalp atış hızınız 120’nin üzerindeyse jumping jack egzersizinden 1 dakika sonra ölçümü tekrarlayın. Dakikada 120 kalp atış hızını yakalayana kadar her 30 saniyede bir kalp atış hızınızı ölçün. Bu ne kadar zaman aldı?
a) 1 dakikadan az
b) 1-2 dakika arası
c) 2 dakikadan daha fazla

DEĞERLENDİRME
A’lar çoğunluktaysa:
Çok formdasınız, sakın şimdi bırakmayın!

Interval kardiyo egzersizleriyle aerobik dayanıklılığınızı daha da artırabilirsiniz. Herhangi bir kardiyo egzersizine (uzmanların önerisi koşu) her zamanki hızınızda başlayın, 15 saniye tüm hızınızı kullanarak sprint yapın. Bir hafta sonra sprintlerin sayısını artırın. Bir ay kadar sonra sprintlerin süresini 5 dakikaya kadar çıkarın.
B’ler çoğunluktaysa:
Tebrikler, aerobik gücünüz oldukça yüksek
Ama yine de biraz daha fazla kardiyo egzersizinden zarar gelmez. Kardiyo egzersizlerinin temposunu artırın. Örneğin koşu bandında hızınız 5-6 ise bunu 7-8’e çıkarın. Yürüyüşleri yokuş yukarı yapın ya da koşu bandında eğimi artırın.
C’ler çoğunluktaysa:
Kesinlikle biraz daha çalışmanız gerekiyor
Kardiyoya ayırdığınız zamanı artırın ve orta tempoda egzersiz yapın (10 üzerinden 5-6, konuşabilecek hızda). Bu fitness düzeyinizi artıracak ve sizi yaralanmalardan da koruyacak.

Devamı diğer sayfada

  • «
  •  Başlangıç 
  •  Önceki 
  •  1 
  •  2 
  •  Sonraki 
  •  Son 
  • »
(Sayfa 1 / 2)
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Ekim 2017
  • Anket

formsante-kapak-buton-ekim2017

anket

Formsante Editörleri Seçti

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye