Hastalarınızı kalp damar hastalıklarına karşı uyarırken, pek çok şey salık veriyorsunuz. Ya siz, kendiniz için neler yapıyorsunuz? Kalp krizinden korunmak için toplam kolesterol düzeyinin 200'ün, kötü kolesterolün 100'ün, trigliserid düzeyinin 150'nin altında, iyi kolesterolün ise 40'ın üzerinde olması gerekiyor. Bunun de en etkili yola, sağlıklı beslenmek ve egzersiz yapmak. Ben de mümkün olduğu kadar işlenmemiş besinleri ve içecekleri tercih ediyorum. Akdeniz diyeti, kalp hastalıklarında ölümü azalttığı belirtilen tek diyet tipi. Ben de Akdeniz diyetiyle beslenmeye dikkat ediyorum. Kolesterol değerimin yükselmemesi için liften besinler tüketmeye özen gösteriyorum. Çayın da kalp sağlığı üzerinde etkili olduğunu belirtmiştiniz. Evet, bu nedenle bol bol çay içmeye de özen gösteriyorum. Yeşil ya da siyah hiç fark etmiyor, çayın kalp sağlığımız üzerinde çok yararı var. Çay, kötü kolesterol seviyesini düşürebiliyor. Ayrıca yapılan çalışmalarda, damarın fonksiyonlarını geri getirebildiği görülmüş. Bir de geç saatlerde yemek yememeye özen gösteriyorum. Amerika'da zaten genellikle saat 18.30 civarında yemek yeniliyor. Uyguladığınız özel bir kür var mı? Omega 3 yağ asidi takviyesinden yararlanıyorum. Yapılan araştırmalara göre, bu yağ asidi hem trigliseridi düşürüyor, hem de kanı sulandırıcı etki yapıyor. Balık, keten tohumu, ceviz ve semizotu gibi besinler omega 3 yağ asidinden zenginler. Bu nedenle yüksek risk grubunda olan kişilere her gün düzenli omega 3 almalarını öneriyorum. Bunun dışında herhangi bir vitamin kullanmıyorum. Çünkü, vitaminlerin kalp sağlığına faydası hiçbir zaman gösterilmedi. Röportajın devamı bu ayki Formsante dergisinde... |





