iStock 000089088681 LargeKışın kalın pantolonların altında saklayabildiğimiz, yaz aylarında ise karşımıza bir sorun olarak çıkan selülitle savaşta tükettiğimiz besinlerin de önemi bulunuyor. Sofranızda bulunması gereken 10 güçlü besini uzmanından öğrendik. 


S
elüliti oluşturan birden fazla neden bulunuyor. Genetik yatkınlık azımsanmayacak bir neden ancak çevresel faktörler ve beslenme de altta yatan genetik bir yatkınlığa bağlı olsun olmasın selülit oluşumunu tetikleyip, artırabiliyor. Koç Üniversitesi Hastanesi Diyetisyen Ceren Ergüden Soytürk, mutfağımızda yapacağımız küçük değişikliklerin selülit oluşumunu engelleyebileceği gibi varolan selülitlerin azalmasını da sağlayacağını söylüyor. 

1) KUŞKONMAZ-BEYAZ LAHANA-KARA LAHANA: Ödem söktürücü ve toksin atmaya yardımcı içeriğinden dolayı sofralarda sıklıkla yer alması gereken sebzelerin başında yer alıyor. 

2) KEREVİZ: İçeriğinde bulunan bir madde yardımıyla kan damarlarının kasılmasını engelleyerek dolaşımın rahatlamasını sağlıyor. 

3) ZENCEFİL: Kan inceltici fonksiyonu sayesinde dolaşımı rahatlatıyor. İnce ince dilimlediğiniz taze zencefili yeşil çaya veya arzu ettiğiniz herhangi bir bitki çayına katarak tüketebilirsiniz. 

4) ANANAS: İçeriğinde bulunan bromelain enzimi sayesinde yağ hücrelerinin çevresini saran bozulmuş kolajen dokuyu parçalıyor ve bu sayede yağların depolanmasını önlüyor. Ödem söktürücü etkisinden dolayı ananas selülitle savaşta sofrada mutlaka yer alması gereken besinlerin arasına giriyor. İçeriğindeki fruktozdan (meyve şekeri) dolayı bir parmak kalınlığında bir ince dilim ananası bir meyve değişimi olarak tüketmek porsiyon kontrolü yapmak açısından faydalı oluyor. 

5) YEŞİL ÇAY: İçeriğindeki kateşin yağ yakımını artırıyor. Eşlik eden herhangi bir sağlık sorunu yoksa günde dört fincana kadar yeşil çay içebilirsiniz. 

6) DOMATES: İçerisinde A ve C vitaminleri, folat, potasyum ve likopen bulunan domates özellikle hücre yenilenmesinde önemli rol oynayan güçlü bir antioksidan. Ara öğünlerde taze domates suyu içmek ve salataların içinde domates tüketmek selülitlerin giderilmesinde önemli rol oynuyor. 

7) SOYA: Soya, içeriğinde bulunan fitoöstrojenle kolajenin yıkılmasına neden olan östrojenin görevini taklit ediyor. Ancak gerçekte östrojen olmadığı için reseptörlere bağlanmayarak kolajenin yıkılmasını önlüyor. Özellikle öğle ve akşam öğünlerinde soya köftesi, soya fasulyesi veya soya sütü tüketebilirsiniz. 

8) MAYDANOZ-BROKOLİ-PORTAKAL: Oldukça güçlü bir antioksidan olan ve kolajen yapımında görev alan C vitamini bağ dokusunu güçlendiriyor. Bu nedenle C vitamininden zengin brokoli, maydanoz, kivi, portakal-mandalina, yeşil biber, karnabahar gibi besinler öğünlerinizde mutlaka bulunsun. 

9) SOMON BALIĞI: En güçlü Omega-3 kaynağı olan somon, Omega-3 yağ asidinin damarları genişleterek kan akışının ve dolaşımın rahatlamasına katkı sağlamasından dolayı porsiyon kontrolü yapılarak haftada en az 1 kez mutlaka tüketilmeli. 

10) KETEN TOHUMU: Omega-3’ten zengin yağlı bir tohum olan keten tohumu kan dolaşımına yararlı etkisinden dolayı yoğurda, cacığa veya salataya ilave edilen bir-iki tatlı kaşığıyla mutlaka tüketilmeli. 

Formsanté 2016 - Haziran sayısı



Paylaşmak ister misin?:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine

Add this to your website
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Ekim 2017
  • Anket

formsante-kapak-buton-ekim2017

anket

Formsante Editörleri Seçti

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye