Vücudunuzun daha iyi çalışması, daha formda olması için atabileceğiniz birçok küçük adım var. Ve üstelik bunların çoğu hiç zorlanmadan kolaylıkla uygulayabileceğimiz basit şeyler. Sağlığınız için yapabileceğiniz 30 iyi şeyi sizin için toparladık. Bu önerilere kulak verin ve hayatın tadını çıkarın
Aytaç Özkardaş

Şimdi yap, İlerde kazan!

Kulaklarını koru

Kimi barların, klüplerin kapısında 'Dikkat, içerideki ses düzeyi devamlı duyma bozukluğuna yol açabilir' uyarısını gördüğünüzde, belki de bunun sadece formalite gereği yazılmış olduğunu düşünüp ciddiye almıyorsunuz. Ancak konserlerdeki ya da havai fişek gösterilerindeki yüksek ses düzeyi, duyma duyunuza ciddi zararlar verebilir. Böyle ortamlarda bulunacağınız zaman kulaklarınıza 'silikon tıkaç' takın. (Duyma cihazları satan dükkanlarda uygun bir fiyata bulabilirsiniz.) Ayrıca kulaklıkla müzik dinlerken müziğin sesini makul seviyede tutun.

YAPMA!

Tırnaklarınızı kesin. Unutmayın ki vücudumuzdaki mikropların büyük bir bölümü tırnak aralarında yuvalanıyor. Eğer kesmeye kıyamıyorsanız günde iki kez tırnak aralarınızı sabunla ve tırnak fırçasıyla yıkayın.

Bunları her gün yiyin...

Brokoli filizi

Johns Hopkins Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmaya göre brokoli filizi, brokoliye oranla 50 kat daha fazla 'sulforan' içeriyor. Bu madde ise, araştırmalara göre, kanser hücrelerinin büyümesine engel oluyor. Filizleri özellikle salata ve çorbalarda kullanabilirsiniz.

Zeytinyağı

Uzmanlar vücudumuzda birçok işlevi olan yağların mutlaka diyetimizin içinde olması gerektiğini söylüyor. Ama tabii ki, zeytinyağının da en sağlıklısını seçmemiz gerekiyor. Margarin, tereyağı ya da trans yağlar yerine doymamış yağ oranı yüksek olan zeytinyağını kullanabilirsiniz.

Yoğurt

Araştırmalar yoğurdun bağışıklık sistemini güçlendirdiğini, meme kanseri riskini düşürebildiğini ve mantar enfeksiyonlarına karşı koruyucu olduğunu gösteriyor.

Aşılardan asla korkmayın

Gripten korunmak için sonbaharda (özellikle eylül ve ekim ayları) grip aşısı olun. Ayrıca unutmayın ki, çocukken olduğunuz bazı aşılar sizi hayat boyu korumaz. Tetanozdan difteriye, hepatit A ve B aşılarına kadar bir dizi aşıyı yaptırmak sağlığınız açısından büyük bir riski ortadan kaldırmak anlamına geliyor. Siz de bu konuda doktorunuzun görüşünü alın.

Spor bağımlısı olun

Kardiyo çalışmanızı biraz çeşitlendirin. Koşu bandında aynı tempoda yürüyeceğinize arada 30 saniye koşun. Ya da yüzerken bir tur hızlı yüzün, sonraki birkaç tur yavaş bir tempoda yüzün. Ayrıca kardiyo, esneme, ağırlık egzersizlerini harmanlayın. Mesela koşu bandından sonra 20 dakika ağırlık çalışması yapın, hemen sonra 10 dakika yoga matının üzerinde esneme hareketlerine geçin.

Haberin devamı 2008 Haziran sayımızda..

Paylaşmak ister misin?:

Deli.cio.us    Digg    reddit    Facebook    StumbleUpon    Newsvine

Add this to your website
UYARI: Bu siteye yazılan her türlü yorum kamuya açık bilgi haline gelecek ve diğer okuyucular tarafından görülecektir. Her nekadar editörlerimiz yapılan yorumları kontrol etse de, gözden kaçmış yorumlar olabilir. Bu nedenle bilgileri paylaşırken ilaç ve firma isimleri vermemeli, hakaret içeren yorumlar yazmamalısınız. Yorumlardan dolayı ortaya çıkabilecek sorunlardan, yorumu yapan kullanıcı sorumludur. Yorum yapan herkes bu kuralları okumuş ve hukuki sorumlulukları kabul etmiş sayılır.

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

  • Şubat 2018
  • Anket

formsante-kapak-buton-subat2018

anket

FORMSANTE ONLINE ABONELİK

formsante-online-abone

GALERİ 

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/784387agustos_2009.jpg

Yerçekimine karşı koyan muhteşem dekoltelerin sırları

Karın ve kalça bölgesini sıkı egzersiz yaparak şekillendirebiliyoruz oysa göğüs bölgesinde estetik yaptırmadan zamanı geri çevirmek o kadar kolay değil. En iyisi ise yerçekimine yenilmeden önce önlem almak.GÖĞÜSLERDE MEYDANA GELEN Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/505765aralik_2009.jpg

Önce koklayın sonra yiyin kilo almayın

Uzmanlara göre, besinleri koklayarak açlığı bir ölçüde tatmin etmek mümkünKilonuza istikrar kazandırmak ya da aşırı kilo alımının psikolojik sebeplerini düzene koymak istiyorsanız, bir de koku diyeti reçetemizi deneyin.İnsanın ruhsal durumunu Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/757036ekim_2009.jpg

Estetikte son trendler

Estetik cerrahi dünyasından her geçen gün yeni ve güzel bir haber geliyor; artık operasyonlar daha kolay ve acısız, iyileşme süreleri kısa, sonuçlar ise son derece doğal. Biz de, en yeni Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/160541eylul_2009.jpg

Mikroplar atağa geçmeden önleminizi alın!

Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 9 öneriEylül ayının gelişiyle birlikte nezle ve grip sezonu da resmi olarak açılmış oldu. Üstelik bu yıl başka bir bela daha kapımızda: Domuz gribi! Hastalıklara bir gol Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/454333haziran_2009.jpg

Geç kalmadınız! Hızlı sonuç veren estetikler

En yakın arkadaşınız 10 yaş genç ve 10 kilo daha az görünmesine rağmen, estetik yaptırmadığına yemin ediyorsa ona inanabilirsiniz. Çünkü estetik kategorisine sokulması zor yeni operasyonların işlem süreleri kısa, etkileri Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/243715mart_2009.jpg

10 doğal yöntemle sonsuz gençliği yakalayın

Sonsuz gençliği yakalamak için ne ilaçlara, ne de mucizelere ihtiyacınız var. Çünkü uzmanlara göre; doğal kürler de vücudumuzun uzun yıllar tepeden tırnağa genç kalmasını sağlayabiliyor.Hemen hepimizin imrenerek izledikleri bazı kadınlar Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/522896mayis_2009.jpg

Tepeden tırnağa ne kadar hijyene ihtiyacımız var?

Sağlıklı bir yaşamın ilk koşulu hiç kuşkusuz vücudumuzu tepeden tırnağa temiz tutmak. Sahi, vücut hijyeninde dikkat etmemiz gereken kuralları biliyor muyuz, yoksa bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir miyiz? İşte yanıtları...YÜZ Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/681654nisan_2010.jpg

3 haftada 3 kilo verin!

Fazla kilolara veda etmek için diyet yapmak şart. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Cirit’in hazırladığı bir haftalık örnek diyet programıyla 3 haftada 3 kilo verebilirsiniz. Bu diyeti Devamı

http://www.formsante.com.tr/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/968564temmuz_2009.jpg

Saçlarınız güneşle dost olsun

Bir yandan güneş ve denizin keyfini çıkarırken bir yandan da güzel ve bakımlı saçlara sahip olmak ister misiniz? Güzel yaz günlerinin izlerini, yıpranmış saçlarınızda görmek istemiyorsanız önerilerimize bir göz atın.Yaz Devamı

HABER BAŞLIKLARI

Son Yorumlar

dblogoDiğer Doğan Burda Siteleri: Atlas | Auto Show | Blue Jean | Burda | Capital | CHIP Online | Ekonomist | Elele | Elle | Elle Decor | eMecmua | Ev Bahçe | Evim | Formsanté | Güncel Hukuk | Hafta Sonu | Hello | Hey Girl | İstanbul Life | Level | Lezzet - Yemek Tarifleri | Maison Française | Pc Net | Seninle | Tempo | Yacht Türkiye