1 saatte 500 kalori yakmak için

1-saatte-500-kalori

1-saatte-500-kaloriNefes ve hareketi birleştiren ve diğer yoga akımlarına göre daha hızlı bir tempoya sahip olan Vinyasa Yoga A.B.D’de çok popüler. Uma Yoga’nın ortaklarından Zeynep Uğurlu, yakında ülkemizde de çok popüler olacağına inanıyor. Ancak yine de amacı sadece zayıflamak olanlara pek tavsiye etmiyor, çünkü yoga bir yaşam biçimi.

Bir dizi yoga hareketinin belirli bir geçişlerle birleştirilmesi temeline dayanan akıma “Vinyasa yoga” adı veriliyor.Vinyasa’da, nefes alıp-vermeye tamamen konsantre olmak yoga hareketlerini birleştirmede en önemli nokta. Nefes, bir hareketten diğerine geçmede daima en ön planda. Yani, bir hareketi yapmadan hemen önce zihin nerede nefes alınıp nerede nefes verileceğini çok iyi bilmeli ve zamanlama buna göre yapılmalı. Vinyasa yoga yapılırken dikkat edilmesi gereken bir diğer husus da düşüncelerin ve zihindekilerin farkında olmak.

Vinyasa yoga şu anda, özellikle A.B.D’de çok popüler. Uma Yoga’nın ortaklarından, yoga eğitmeni Zeynep Uğurlu Vinyasa yoganın ülkemizde de popüler olacağını söylüyor. Bunun nedeni 1 saatlik Vinyasa dersinde yaklaşık 500 kalori yakılmasının mümkün olması ve yoganın sağlıklı ve huzurlu bir zihinle beraber sağlıklı ve ince bir beden de vaat etmesi. Zeynep Uğurlu yine de, yoganın bir yaşam felsefesi olduğunu ve tek amacı zayıflamak olanlara yogayı tavsiye etmediklerini sözlerine ekliyor.


Güneşe selam
Vinyasa yoganın bazı temel hareketlerini evde kendi kendinizi de uygulamanız mümkün. İşte “Güneşe Selam”; serisi. Sabahları bu seriyi 5 kez tekrar ederek yogaya başlamak için ilk adımları atabilirsiniz.

1.Dağ Pozisyonu
Kollar iki yandan sarkıyor, ayaklar bitişik ve sıkıca yere basıyor. Omuzlar geride ve avuç içleri ileri bakıyor. Burundan nefes alınıyor ve nefes hissedilmeye çalışılıyor.

2.Güneşe selam
Kollar havada. Baş yukarı, ellere bakıyor Derin nefes alınıyor, nefes verilirken yavaş katlanılarak aşağı sarkılıyor.

3.Uttanasana
Nefes alırken kalkılıyor, sırt dümdüz nefes verirken dizler kırılıyor ve ayaklar arkaya uzatılıyor.

4.Çaturanga
Nefes alınıyor, omuzların geride olmasına dikkat ediliyor.

5.Dinlenme
Yine nefes alınıp veriliyor ve 5 nefes boyunca bu pozisyonda dinleniliyor.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here