15 Mucize Besin

Yüksek tansiyona Brüksel lahanası, kolesterole sarımsak ve diyabete ıspanak… Önerimiz, kalp damar hastalıklarının tetikleyicisi olan bu sorunlardan korunmak için ilk iş olarak manava koşmanız! İşte kalp damar hastalıklarının habercisi 5 rahatsızlığa iyi gelen 15 besin ve onlarla yapılan pratik tarifler.Bir günlük örnek diyetle birlikte…

FUNDA ÇATAR

Ülkemizde her 3 kişiden birinde görülen yüksek tansiyon, bir başka deyişle kan basıncının 140/ 90 mmHg veya üzerinde olması, kalp-damar hastalıklarının en önemli risk faktörlerinden. Ve ne yazık ki, artık gençlerde de görülen hipertansiyon hiçbir belirti vermeden sinsice gelişebiliyor. Korunmak için yaşam tarzınızda bazı küçük değişiklikler yapabilir, özel bir beslenme programı uygulayarak, kan basıncınızın ideal değere ulaşmasını (120/80 mmHg) sağlayabilirsiniz.

Yüksek tansiyon düşmanı besinler:

Brüksel lahanası: Özellikle C vitamini ve B vitamini açısından zengin olan Brüksel lahanası, aynı zamanda fosfor, kalsiyum, magnezyum ve demir gibi mineralleri de bolca barındırıyor. Kalsiyum ve magnezyum yüksek tansiyonun önlenmesine yardımcı olurken, antioksidanlar da kalp hastalıklarına yol açabilecek hücre hasarlarına karşı vücudumuzu koruyor. Dolayısıyla kan basıncınızı kontrol altında tutmak için Brüksel lahanasına sofranızda bol bol yer vermenizde fayda var.

Yeşil yapraklı bitkiler: Tansiyon şikayetiniz varsa kan basıncınızı kontrol altında tutabilmeniz için dikkat etmeniz gereken en önemli şey, öğünlerde “tuz” tüketimini kısıtlamak olmalı. Çünkü yapılan çok sayıda araştırmaya göre; tuz alımının azaltılması yüksek tansiyonu olan kişilerin kan basıncında önemli düzeylerde düşüş sağladığını ortaya koyuyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Aynur Kumsel, günlük tuz tüketiminizi 6 gramla sınırlamanız gerektiğine dikkat çekiyor. Yani, yemeklerinize kattığınız ve masada eklediğiniz tuz miktarı 1 çay kaşığını aşmamalı. Siz iyisi mi, yemeklerinizi yeşil yapraklı bitkiler ve baharatlarla tatlandırın. Çünkü tansiyonu düşük seviyelerde tutabilmek için de vücudumuzun 4000 mg potasyuma ihtiyacı var. Bu bitkiler de potasyum içeriği bakımından oldukça zenginler. Yeşil yapraklı bitkiler aynı zamanda içeriklerinde bolca kalsiyum, magnezyum ve antioksidan barındırıyorlar.

Haberin devamı 2008 Mart sayısında..

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here