Ana Sayfa Güzellik 2 AŞAMALI BİKİNİ PROGRAMI

2 AŞAMALI BİKİNİ PROGRAMI

Gözümüz her sabah tartının ibresinde, sayıyoruz, 2 kilo, 3 kilo… Oysa kilo vermek, güzel bir vücuda sahip olmakla aynı anlama gelmiyor. Sarkan karın ve baldırlar, çatlaklar bikini hayaline gölge düşürebiliyor. İşte bu nedenle hedefiniz sadece zayıflamak değil, bu 2 sorunla da savaşmak olmalı.

ELİF NAZLI DURAN eduran@doganburda.com

Yaz mevsimi yakaşırken neredeyse tüm kadınlar zayıflamaya odaklı yaşıyor…. Kiminin hedefinde 4-5 kilo var, kimindeyse daha fazla… Ancak çoğu zaman, tartıdaki rakamın azalmasının incelmek ve güzel, fit görünmekle aynı anlama gelmediği unutuluyor. Yağ yakmak yerine su ya da kas kaybediyorsanız, üstelik bir de hızlı kilo verdiğiniz için sarkma, gevşeme hatta cilt çatlaklarıyla yüz yüze kalıyorsanız, bikiniyle aranız kilo vermeden öncekinden bile daha kötü hale gelebilir! Uzmanların önerisi çatlaklardan, sarkmalardan korunmak için çok kısa zamanda çok fazla miktarda kilo vermemek, diyet sırasında bu sorunları önleyici ürünler kullanmak. Peki ya, 'benim için artık çok geç' diyenler ne olacak? Onlar işe haberimizi okuyarak başlayabilir, yerleşmiş çatlak ve kronik hale gelmiş sarkma problemi için neler yapabileceklerini öğrenebilirler.

1-Üç Kadından birinde var

ÇATLAKLAR

Her kadının hayali pürüzsüz bir cilt, estetik bir vücut. Ancak çeşitli etkenlerle cilt sağlığını kaybedebiliyor, cilt dokusu zayıf düşebiliyor. Cilt dokusu zayıf düştüğünde ortaya çıkan başlıca sorunlardan biri de cilt çatlakları. Neredeyse her 3 kadından birinde görülen cilt çatlakları, sık sık kilo alıp verme dönemleri ve hamilelik sırasında ortaya çıkıyor. Çatlaklar, cildin aşırı gerilmesi sonucu derideki elastik dokunun kırılması ile oluşuyor. Başlangıçta kırmızı ile mor arası bir renkte olan büyüklü, küçüklü bu çizikler zamanla sedefli beyaz bir renge dönüşüyor. En çok, karın, kalça, baldırlar ve göğüslerde görülen çatlakların oluşumuna önemli kilo değişimleri, hamilelik gibi durumlar neden oluyor. Peki, bu çatlaklar neden her hamile kadında ya da her kilo alıp-vermiş kadında görülmüyor? İşte bu konuda pek eşit değiliz. Cilt yapımız çatlakların oluşma olasılığında çok etkili; kimi ciltler diğerlerine göre daha dayanıksız olabiliyor. Örneğin, çok açık renkli ciltler çatlak oluşumuna daha yatkın.

Çatlaklara engel olunabilir mi?

Çatlaklara engel olabilmek için karın, göğüs ve bacakları esnemeye alıştırmak gerekli. Çeşitli losyon ve yağlar cildin esnemesine yardımcı olabiliyor. Ayrıca bu bölgelere masaj yapılması kan dolaşımını hızlandıracağından çatlaklara karşı koruyucu olabiliyor. Cildinizi hafifçe kızarıncaya kadar minik uyarıcı çimdiklerle yoğurabilirsiniz. Buna ek olarak masaj, soğuk – sıcak su ile şok duşu ve düzenli egzersiz yapmak cilt ve kasların oksijenle beslenmesi ve hücrelerin güçlenmesi açısından önemli. Ayrıca dengeli beslenmek ve bol su içmek de cildin sağlıklı bir yapıya sahip olmasında ve kendini korumasında önemli bir faktör. Peki çizgiler belirdikten sonra ne yapılabilir? Cildi germeye yönelik bakımlar çizgilerin belirginliğini kaybetmelerine yardımcı olabiliyor.

Korunmak için neler yapmalı?

Çatlakların oluşumlarını, diyet ve hamilelik gibi riskli dönemlerde ısrarlı bir bakımla engellemek mümkün. İşte uzmanların bu konudaki tavsiyeleri:
Cildinizi her gün bir kremle nemlendirin. Kremler hem çatlamaya karşı cilde gereksinim duyduğu suyu verecek, hem de cildin esneme kapasitesini artıracaktır.

Bol, bol su için.

A, E ve C vitaminleri yönünden zengin yiyeceklerle beslenin.

Spor yapın.

Kısa süreler içinde kilo alıp vermemeye çalışın.

Hamileyseniz, kilonuzu doktorunuzun önerdiği sınırlar içinde tutmaya özen gösterin.

Haberin devamı 2008 Haziran sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here