Ana Sayfa Beslenme & Diyet 2013’e girmeden forma girin

2013’e girmeden forma girin

aralik-2012-diyet-resim-1

Yeni yıl, yeni hedefler demektir… Bu hedeflerin başında birçok kadın için kilo vermek geliyor. Hedefinize ulaşmak için bir ay daha beklemek yerine hemen harekete geçmeye var mısınız? Ne derler bilirsiniz; yeni yıla nasıl girerseniz bütün yılınız öyle geçer.

Diyete başlamak için en uygun zaman, kendinizi hazır hissettiğiniz zaman… Henüz hazır olmadığınızı düşünürken bir yandan da gereğinden fazla yiyip içmeye başladıysanız daha fazla vakit kaybetmemekte fayda var. Ah bir de motive olabilseniz… Amerikan Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuğçe Aytulu, “Diyet yapmayı bu kadar gözünüzde büyütmenize neden olan veya sizi zorlayan kısımları düşünün. Belki de bu kadar zorlanmadan kilo vermek mümkün olabilir. En önemli kısmın sabır göstermek olduğunu unutmayın. Kısa sürede sonuç almaya çalışmayın” diyor. Diyetisyen Aytulu, diyete motive olmak isteyenler için önerilerini şöyle sıralıyor:

aralik-2012-diyet-resim-2 Egzersizi ihmal etmeyin
Büyükşehir yaşamının en büyük dezavantajlarından biri de egzersize vakit ayıramamak ve yeterli enerji harcayamamak… Düzenli egzersiz deyince haftada en az üç gün, 30 dakika, orta tempolu bir aktiviteden söz etmek gerektiğini belirten Tuğçe Aytulu, “Evinizin mesafesi yakınsa ve yürümenize engel bir sağlık sorununuz yoksa iş çıkışı eve yürümek, sabah biraz daha erken kalkıp yürüyüşe gitmek, yüzmek ve evde basit egzersizler yapmak uygun alternatifler olabilir” diyor.

Hedefiniz gerçekçi olsun
Sağlıklı kiloda olmanın faydaları tartışılmaz ancak sağlıklı kiloya ulaşmak için uygulanan yöntemler de sağlığın korunmasında çok önemli. Bu nedenle kısa sürede hızlı kilo kaybetmeyi hedefleyerek, vücudun yağ yerine kas ve su kaybetmesine neden olan moda diyetlerden uzak durmak gerekiyor. Diyetisyen Tuğçe Aytulu, “Sağlıklı zayıflama, yavaş ve kişisel özelliklerimize uygun olmalı; sağlık koşullarımıza ve yaşam şeklimize paralel olarak planlanmalıdır” diyor.

Enerji dengesini unutmayın
Siz de gün boyu çok az yemek yediği halde kilo almaktan şikayet edenlerden misiniz? O zaman aldığınız ve harcadığınız enerji arasındaki dengeyi göz ardı ediyorsunuz demektir. Örneğin günün dokuz saatini bilgisayar başında geçiriyor ve sadece kahvaltı ile akşam yemeği saatlerinde bir şeyler atıştırıyorsanız, düşük kalori almanıza rağmen hiç kalori harcamadığınız için kilo alıyor olabilirsiniz. Diyetisyen Aytulu, tiroit bezlerinin yetersiz çalışması gibi bazı hastalıkların da kilo artışına neden olabileceğini belirtiyor.

Yavaş yavaş yiyin
Kilo fazlası olanlar genellikle hızlı ve dolayısıyla daha fazla miktarda yemek yiyor. Çok hızlı yemek yenildiğinde çiğnemeden büyük lokmalar yutuluyor ve kısa sürede yüksek kalori alınıyor. Oysa çok çiğneyip yemek yeme hızı yavaşlatıldığında beyne doyma sinyallerinin gitmesine vakit tanınıyor ve doyma hissi daha çabuk oluşuyor.

Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here