• ✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale
Ebru Zeynep Altay

Şekeri bırakmak mı istiyorsunuz? İşte 21 günde şekere veda programı

0
21-gunde-sekere-veda

@ebrununsagliklidunyasi instagram hesabından tanıdığımız Ebru Zeynep Altay, “21 Günde ŞekerSizsiniz” programı ile şekersiz bir hayatın mümkün olduğunu anlatıyor. “Şekersiz hayat; sadece sonuç odaklı olup, varılacak bir hedef olmaktan çıkıyor. Yaşam boyu keyif alarak sürdürebileceğimiz bir yolculuk olmaya başlıyor” diyen Altay, şekersiz hayatın ipuçlarını paylaştı:

21 GÜNDE ŞEKERİ BIRAKMA PROGRAMI *

  • Yediklerinizin dedektifi olun. Etiket okuyun, etiketin üzerinde yazan ve telaffuz edemediğiniz hiçbir şeyi yemeyin. Doğadan gelen gerçek yiyeceklerle beslenin.
  • Şekerli sodalar, enerji içecekleri, kahve yerine daha çok su içmeyi deneyin.
  • Öğünlerinizi planlayın, hazırlayın. Dışarıda yediklerimizin daha tuzlu, daha yağlı ve bilmediğimiz katkı maddeleriyle hazırlanmış olma olasılığı yüksek.
  • Stres düzeyimizi azaltmamız gerek. İnsanlar stresli oldukça daha çok karbonhidrat ve rafine şeker şeyler tüketiyor.
  • Her gece yeterli uykunuzu alın. Yapılan araştırmalar, yeteri kadar uyku alınmamasının bizi daha çok yüksek derecede işlenmiş paketli gıdaya, şekere ve basit karbonhidrat tüketimine yönelttiğini gösteriyor.
  • Gün içinde daha aktif olmak için fırsatları kendiniz yaratın. En basitinden arkadaşınızla kahve yerine, kısa bir yürüyüş için sözleşin.
  • Canınızın sürekli neden basit karbonhidrat ve rafine şekerden zengin gıdalar istediğini gözlemleyin. Bunlar bedeninizin size verdiği mesajlar. “Benim hücrelerimi gerçekten besleyecek gıdalarla beni beslemiyorsun. Benimle ilgilen” diyor.
  • Farkında olun. Besin günlüğü tutun ve yediklerinizin gün içinde size nasıl enerji verdiğini, ruh halinizi nasıl etkilediğini ve uykunuz üzerindeki etkisini not ettikçe size “iyi gelenleri” ve “iyi gelmeyenleri” fark etmeye başlayacaksınız.

İLGİLİ İÇERİKLER

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here