Ana Sayfa Sağlık 4 haftada daha iyi bir yaşam

4 haftada daha iyi bir yaşam

4-haftada-daha-iyi-bir-yasam

Daha sağlıklı bir yaşam için sadece dört haftaya ihtiyacınız var. Kurallar basit, üstelik uyguladıkça mutluluk veriyor!

Olumlu değişimlere hazırlık
Daha iyi bir hayat için harekete geçme zamanı. Aşağıdaki plan daha iyi beslenmek, doğru şekilde detoks yapmak, daha fazla hareket etmek ve dinlenmek için… Önerilerden sadece bazılarını günlük hayatınıza kattığınızda bile daha enerjik ve sağlıklı hissedeceksiniz!

Beslenme & detoks
Önünüzdeki dört hafta boyunca atıştırmalıklardan uzak durun. Öğünlerinizin arasında en az dört saat olmalı.

Stres karşıtı besinler çok önemli: Avokado, muz, yulaf ezmesi, baklagiller, kuruyemiş, süt ürünleri, brokoli gibi yeşil sebzeler, iyi hissetmenizi sağlar. Her gün en az 2-3 litre sıvı tüketin. Su, bitki çayı veya meyve suyu için. Sigara, alkol ve fast food’dan uzak durun.

Lenf drenajı detoks için çok uygun: Elinizi hafifçe göğüs kemiğinden sol omzunuza doğru ileri-geri sürün. Hareketi beş kez tekrarlayın, sonra diğer tarafa geçin. Elinizi hafifçe sol kulağınızdan boynunuza, oradan omzunuza sürün; beş kez tekrarlayın; sonra diğer tarafa geçin. Elinizi hafifçe sol iç alt kolunuzdan koltuk altına doğru ileri-geri sürün. Beş kez tekrarlayın ve diğer tarafa geçin. Elinizi hafifçe alt iç bacağınızdan kalçalarınıza doğru sürün. Beş kez tekrarlayın ve diğer bacağa geçin.

1.hafta Hareket etme Dinlenme
CUMARTESİ Eskiden hoşlandığınız sporu hatırlayın ve tekrar başlamaya cesaret edin. Yoga ile dinlenin. Bağdaş kurarak oturun. 10 dakika boyunca derin nefes alıp verin.
PAZAR Yürüyüş yapmaya ne dersiniz? Bağışıklık sistemi eklemler ve kan dolaşımına iyi gelir. Kitaplar zihni dinlendirir. Dostlarınızla bir araya gelip edebiyat akşamı düzenleyin.
PAZARTESİ İşe giderken nerede hareket edebileceğinizi düşünün, örneğin otobüsten daha erken inebilirsiniz. Güne sıcak bir duşla başlayın, arada soğuk suyu açıp şok etkisi yaratın.
SALI Bugün 2.500 adım yürüyün. Adım sayacı size yardımcı olabilir. Gevşeme hareketleri yapın: Yere yatın ve uzuvlarınızın gevşediğini hissedin.
ÇARŞAMBA Kaslarınızı spor merkezinde veya evde pilates yaparak çalıştırın. Saunaya gidin ya da hoş kokulu bir banyo yapın.
PERŞEMBE Adım sayacınızı alın ve yine 2.500 adım daha fazla yürüyün. Müzik zihni uçurur ve vücudu dinlendirir. Favori CD’nizi dinleyin.
CUMA Haftanın kapanışında step yapmayı deneyin. Öğretici kitap ya da DVD’ler size yardımcı olabilir. Yoga ile dinlenin: Topuklarınızın üzerine oturun, sırtınızı doğrultun, ellerinizi baldırlarınıza yerleştirin. Sakin sakin nefes alıp verin.

Nuran Anette Batu
Devamı Formsante Dergisi Haziran 2010 Sayısında…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here