4 haftalık programla orgazm garanti!

İyi kızlara, güzel haber: 4 hafta boyunca düzenli olarak yapacağınız Kegel egzersizleriyle ”orgazmı” garantileyebilirsiniz!

Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği’nin (CETAD) araştırmasına göre; çocukluğunda ve gençliğinde kendisini ‘iyi kız’olarak tanımlayan her 10 kadından 9’u yetişkinlikte orgazm olamıyormuş. Araştırma geçen ay basında sıkça yer buldu, konuşuldu. Neyse ki, iyi kızlara güzel haberler de var! Eğer, bedeninizi keşfedip bilinçli olarak kullanmayı öğrenirseniz, daha tatminkar bir cinsel yaşam sürebilir, hemen her ilişkinizde orgazm olabilirsiniz pekala. Bu yolculuktaki en büyük yardımcınız ise Kegel egzersizleri! Uzmanlardan aldığımız bilgiler doğrultusunda hazırladığımız 4 haftalık egzersiz programıyla artık orgazm olan hemcinslerinize imrenerek bakmayacaksınız!

Hedef kasları güçlendirmek

Kegel egzersizleri, kemik çatısının alt kısmındaki pelvis tabanını oluşturan kasların belli aralarla kasıldıktan sonra gevşetilmesi esasına dayanıyor. İlk kez Güney Kaliforniya Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden Doç. Dr. Arnold H. Kegel tarafından tanımlandığı için de onun adıyla anılıyor. İlk başlarda, doğum sonrası yıpranan ve zayıflayan kasları güçlendirmek, bu sayede de kadınlarda idrar kaçırma yakınmalarını en aza indirebilmek için uygulanıyordu. Daha sonra çalıştırdığı kasların cinsel ilişkideki fonksiyonlarının da fark edilmesiyle yeni bir önem kazandı Kegel egzersizleri. Uzmanlar artık altta yatan başka etken yoksa, orgazm sorunundan yakınan kadınlara düzenli olarak Kegel egzersizleri yapmayı öneriyorlar.

Önce doğru kasları keşfedin!

Kegel egzersizi sırasında, pelvik tabanını testekleyen ve PC (puboccoccygeus) olarak adlandırılan kas grubunu çalıştırmanız gerekiyor. Ancak pelvik tabanını destekleyen bu kasları bulmakta güçlük çekebilirsiniz. Egzersizler sırasında yanlışlıkla karın ya da uyluk kaslarını çalıştırırsanız, bu kas gruplarının pelvik yapılarla hiçbir ilişkisi bulunmadığı için etkili bir sonuç alamazsanız. Dolayısıyla Kegel egzersizlerinden fayda sağlayabilmek için öncelikle bu kas grubunu saptamalı, ardından da doğru olarak kasmaya özen göstermelisiniz.

PC kasını keşfetmeniz hiç de zor değil aslında. Bunun için klozete oturduktan sonra idrarınızı yapmaya başlayın. Normal akım hızına ulaştığında pelvik kaslarınızı kullanarak idrarınızı aniden tutun ve tekrar bırakın. Bu egzersiz vajina ön duvarını ve idrar yollarını destekleyen kas grubunun güçlenmesini sağlıyor. İşte idrarınızı tutarken kullandığınız kaslar da PC kaslarıdır. Uyguladığınız işlem de temel Kegel egzersizleridir. Mesanenizi boşalttıktan sonra da PC kaslarınızı sanki idrar yapıp tutuyormuş gibi kasıp gevşetin.

Uzmanlar, bu egzersizi gün içinde 20 -40 kez yapabileceğinizi söylüyorlar. Doğru kasları öğrenmek için uygulayabileceğiniz bir diğer teknik ise şöyle: İşaret ve orta parmaklarınızı vajinanın girişine yerleştirin. Vajinanızla parmaklarınızı sıkmaya çalışın. Parmaklarınızı sıkıca kavradıktan sonra yine gevşeyin. Bu egzersiz vajina girişindeki kasları çalıştırarak güçlendiriyor, klitorisin daha fazla kanlanmasını sağlıyor.

Kendinizi test edin

Egzersizi uygulamaya başladığınızda, idrarınızı tutup bırakırken yanlışlıkla anüs kaslarınızı da kasabilirsiniz. Fakat deneyim kazandıkça PC kaslarınızı ayırt edip kasmayı öğreneceksiniz. Aynı zamanda yanlışlıkla karın, kalça ve bacak kaslarınızı da kasmanız mümkün. Kegel egzersizlerini uygularken bel ve karın bölgesinde ağrı oluşmaması gerekiyor. Bu bölgelerde ağrı gelişmesi egzersizleri hatalı uyguladığınız anlamına geliyor. Bunların yanı sıra egzersizleri uygularken nefesinizi tutmayın ve göğüs kaslarınızı kasmamaya da özen gösterin. Çünkü tekniğin kısa sürede etkili olabilmesi için sadece pelvik kasların kasılması oldukça önem taşıyor. Egzersizi uygularken elinizi karnınıza yerleştirin. Eğer idrarınızı tutarken karın kaslarınız da sertleşiyorsa, bu Kegel egzersizlerini hatalı uyguladığınız anlamına geliyor.

Egzersiz programı oluşturun

Başarılı bir sonuç alabilmek için Kegel egzersizlerini her gün sabah, öğle ve akşam saatlerinde birer set halinde uygulamaya dikkat edin. Tıpkı bir spor salonunda, örneğin bacak çalıştırıyormuş gibi, kendinize egzersiz sayısını giderek arttıracağınız bir program oluşturun. Örneğin ilk hafta her egzersizi günde 3 defa, 5’er kez tekrarlayın. Bir hafta sonra da 5’li setleri 8’li setlere çıkarmaya çalışın. Yani, kasınızı 8 kez kasıp bırakın. Her bir sette, egzersizleri 30 kez veya daha fazla yapabilecek noktaya geldiğinizde kaslarınız yeteri kadar güçlenmiş demektir. Bundan sonra hedefiniz kaslarınızın gücünü korumak olmalı. Bunu için egzersizleri günde 3 kez değil, haftada 4 kez yapmanız yeterli gelecektir.

Kegel egzersizlerinin çoğunu, deneyim kazandıktan sonra, gün içerisinde hiç kimseye belli etmeden uygulayabilirsiniz pekala. Egzersiz programına başladıktan 2 hafta sonra, bedeninizdeki gelişmeleri fark edeceksiniz. Ancak Kegel egzersizleriyle her ne kadar oldukça başarı sonuçlar elde edilse de, orgazm sorununuzun altında psikolojik veya fiziksel etkenler yatıyor olabilir. Dolayısıyla Kegel programını düzenli uygulamanıza rağmen hala orgazmı yaşamakta güçlük çekiyorsanız, öncelikle bir Kadın Hastalıkları ve Doğum uzmanına danışmanızda yarar var.

Kegel egzersizleri Formsante’nin aralık sayısında…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here