Ana Sayfa Trend 4 Psikolojik Soruna 4 Meditasyon

4 Psikolojik Soruna 4 Meditasyon

Modern zaman rahatsızlıkları stres, depresyon ve fobilere, eski çağlardan günümüze uyarlanan spiritüel tekniklerle çözüm yolu arayanlar var. Biz de deneyenlerden yola çıkarak bu arayışın nasıl sonuçlandığı araştırdık. Ve gördük ki, Kundalini öğretisi altında her soruna özel bir meditasyon varmış.

Esin Altuğ Eğrilmez – Fotoğraflar: Serdar Acar

Stres, depresyon, öfke sorunları, fobiler ve bağımlılıklar… Kundalini Yoga Eğitmeni Esra Banguoğlu, yaşamımızın her evresinde, her an karşımıza çıkabilecek bu temel sorunlarla başa çıkabilecek en rahatlatıcı yöntemin meditasyon olduğunu söylüyor. Ve Kundalini öğretisinde saydığımız bu sorunların her birine özel olarak karşılık gelen birer meditasyon olduğunu anlatıyor. Kundalini meditasyonları, odaklanmanın yanı sıra nefes, ses titreşimi ve el hareketi teknikleriyle birlikte uygulanıyor.

Peki ama nasıl?

Kundalini öğretisine göre potansiyel olarak herkeste Kundalini enerjisinin varolduğuna inanılıyor. Yani sahip olduğumuz yüksek düzeydeki yaşam enerjisi Kundalini olarak tanımlanıyor. İşte bu enerjiyle yapılan Kundalini meditasyonları, bilinçaltını temizlemeye, beynin çeşitli bölgelerini uyararak zihin ve bilinç kapasitemizi genişletmeye yardımcı oluyor. Meditasyon, ruhumuzu deneyimlemeye giden bir yolculuk olarak tanımlanıyor. Meditasyonlar sırasında kullanılan nefes teknikleri, akciğer kapasitesini arttırarak odaklanmaya ve zihnin berraklaşmasına yardım ediyor. Ayrıca duygusal travmaları çözüyor. Yine bu öğretiye göre 'Mantra' adı verilen ses, titreşimleri ise hücrelerimizin titreşimini düzenliyor. Seslerin ve kelimelerin belirli şekildeki tekrarı, beynin farklı bölgelerini uyarıyor. Damağımızdaki sinir merkezlerinin uyarılması sonucu beyne giden sinyallerle beynin kimyası ve düşüncelerin frekansı değişiyor. Mudra adı verilen el hareketleri de, parmaklardan beyne giden sinir uçlarını ve enerji hatlarını etkiliyor.

Esra Banguoğlu, meditasyonların en az 40 gün boyunca uygulanması gerektiğini söylüyor. 40 gün sonunda var olan ve sizi rahatsız eden alışkanlıklardan vazgeçilebiliyor. Eğer devam edebiliyorsanız, 90 hatta 120 gün boyunca sürdürmeniz de olası. Banguoğlu; 'Bu 90 günde, bedeninize yeni alışkanlıklar yerleşmeye başlıyor. 120 gün sonunda ise beyinde yeni bir biyolojik hat oluşuyor' diyor.

1.Strese karşı meditasyon

Stresi bedenden ve çevremizi saran elektromanyetik (enerji) alandan atmak amacıyla uygulanıyor. En az 40 gün boyunca günde 11 dakika uygulanması gerekliyor. İsterseniz, 90 ya da 120 gün boyunca uygulayabilirsiniz.

Haberin devamı 2009 Haziran sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here