Ana Sayfa Sağlık 48 saatte süper sağlık

48 saatte süper sağlık

Uzmanların verdiği ipuçları ve tavsiyelerden oluşan bu özel haftasonu planını uygulayarak sağlık ve mutluluk dolu bir yazı garantileyebilirsiniz. Vakit kaybetmeyin ve önünüzdeki ilk Cuma gecesinden işe koyulun!

CUMA GECESİ
Video oyunlarına şans verin…
Cuma gecesi barda oturup içkinizi yudumlama planını rafa kaldırın! Haftasonu gecelerinizi eğlenceli ancak ‘sağlıklı’yeni bir aktivite için ayırın. Sevgilinizi ya da bir arkadaşınızı karşılıklı video oyunu turnuvası düzenlemek için ayartın. ABD’de yapılan yeni bir araştırma, video oyunlarının bireylerde başarma ve özgürlük hissi uyandırdığını, ayrıca yeteneği pekiştirdiğini ortaya koymuş. Özellikle bu yeni video oyunlarında bulunan tenis, golf, boks gibi sporları yaparken -oturup sadece başparmaklarınızı çalıştırmak yerine- kumanda elinizde tüm vücudunuzu kullandığınız hareketler yapabiliyorsunuz. Hatta bazı kullanıcılar video oyunu oynadıktan sonra kas acısı yaşadıklarını belirtiyorlar. Liverpool John Moores Üniversitesi’ndeki araştırmacılar bu tür oyunları oynayarak klasik bir oyunda kaybettiğinizden yüzde 40 oranında daha fazla kalori yakabileceğinizi vurguluyorlar.

CUMARTESİ
Yaban mersini kürü uygulayın
Güne yaban mersiniyle başlayın (büyük market ve manavlarda bulabilirsiniz). Böylece kendinizi özellikle yaz sonlarında sıkça rastlanan sistit ve idrar yolu iltihaplarından koruyacaksınız. Uzman ürologlar, yaban mersini içindeki maddelerin enfeksiyona karşı koruyucu etkiye sahip olabileceğini, ancak etkili olabilmeleri için yeterli ölçüde yenmesi gerektiğini vurguluyor. Yaban mersini sularından da bolca tüketebilirsiniz.
Ayaklarınıza iyi bakın!
Hepimiz yaz için bakımlı, güzel, sağlıklı ayaklara sahip olmak isteriz. Uzmanlar, 5 yıl boyunca, herhangi bir ayak problemi yaşamış kadınların oranının yüzde 80 olduğunu belirtiyor. Üstelik yaz ayları bir numaralı ayak problemi olan ‘atlet ayağı’yani mantar enfeksiyonunun en çok görüldüğü mevsim. İşte sizi koruyacak birkaç etkili yöntem:

Spor ayakkabılarınızı havalandırın:
Onları sakın spor çantanızın içinde bırakmayın, zira burası mantarların üremesi için en mükemmel ortamlardan birisi. Spor salonuna terlik götürün: Özellikle spor salonlarının duşlarında ve soyunma odalarında bu terlikleri giyin.
Ayak spreyini ihmal etmeyin: Mantar önleyici bir ayak spreyi atlet ayağı’nı büyük ölçüde engelleyebilir. Bu tip spreyleri hemen hemen her eczanede bulabilirsiniz.
Ayaklarınızı kontrol ettirin: Eğer ayaklarınızla ilgili sorunlarınız varsa ayak sağlığı uzmanına görünmenizde fayda var.

Egzersiz programınızı düzene koyun
Kardiyo, ağırlık kaldırma ve dayanıklılık egzersizlerinizin hepsini tek bir idmanda toplama şansınız var: Rus icadı kettlebells (saplı bir çeşit gülle) ile çalışmayı deneyebilirsiniz. Ancak son derece ağır olan bu materyaller mutlaka talimatlara uygun olarak kullanılmalı. Bu nedenle ya devam ettiğiniz spor salonundan bir eğitmene danışın ya da fitness uzmanı Svetlana Writtle’ın DVD’sini izleyin. Bu alet hakkında bilgi edinmek için internetten de faydalanabilirsiniz.

Haberimizin devamı 2007 Temmuz sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here