Ana Sayfa Fitness 5 dakikalık “kung-Yo” egzersizleri

5 dakikalık “kung-Yo” egzersizleri

Chi-Gong, Kung-Fu ve yoganın birleşiminden oluşan ‘Kung-Yo’ egzersizleriyle bir ayda hem ruhunuzu hem bedeninizi forma sokabilirsiniz. Enerji kazanmak istiyorsanız sabah yogası, sakinleşmeye ihtiyacınız varsa, öğle yogası sizin için birebir. Akşam saatlerinde uygulayacağınız egzersizler ise gece mışıl mışıl uyumanızı sağlayacak.

FUNDA ÇATAR – ERDİNÇ YAPAN – FOTOĞRAFLAR: AHMET GÜL

SABAH GÜNE ENERJİK BAŞLAMAK İÇİN

Fotoğraflarda yer alan 3 Kung-Yo egzersizi, sabahları vücudunuzu uyandırmak için birebir. Güne dinç başlamanızı sağlayan bu egzersizleri her gün, mümkünse açık havada uygulamanızda fayda var.

YILAN HAREKETİ

Kalça, bacak, sırt ve omuz kaslarını esnetiyor
Bacaklarınızı geniş açın. Ellerinizi yumruk yaptıktan sonra, kollarınızı vücudunuza yapıştırın. Avuç içleriniz yukarıya doğru bakmalı. (A) Şimdi sağ bacağınızı, zeminle 90 derecelik açı oluşturacak şekilde bükerken, sol kolunuzu ve bacağınızı da birbirine paralel olacak şekilde yana doğru uzatın. Bu pozisyonda parmaklarınız birbirine yapışık ve başparmağınız avuç içiyle temas ediyor olmalı. Ardından sağ kolunuzu yukarıya doğru uzatın ve parmaklarınızı tıpkı bir yılan başını andıracak şekilde eklemlerden bükerek aşağıya doğru sarkıtın. 3 – 5 kez yavaşça derin nefes alıp verin. Başlangıç pozisyonuna dönün ve hareketi bu kez taraf değiştirerek uygulayın. (B)

TURNA KUŞU İTİŞİ

Kalça, bacak, sırt ve omuz kaslarını esnetiyor
Ayaklarınız bitişik durun. Sağ ayağınızla öne doğru hamle yapın. Sağ kolunuzu, bir şey itiyormuş gibi düz tutun. Bu sırada sol kolunuz vücudunuzla paralel halde arkada dururken, parmak uçlarınız da birbirine değecek şekilde bükülmüş olsun. Hareketi uygularken, bakışınızı sağ elinize odaklayın. 3 – 5 kez yavaşça derin nefes alıp verin. Başlangıç pozisyonuna dönün ve yön değiştirerek hareketi tekrar edin.

Haberin devamı 2008 Ekim sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here