Ana Sayfa Fitness 50 fit-kartla 1 beden incelin

50 fit-kartla 1 beden incelin

Spor salonuna gidemiyorum mazeretine son! Formsanté’nin hediyesi fitness kartlarıyla evde kolaylıkla form tutup, bir beden incelebilirsiniz…

Bacaklardan kalçaya, göğüsten kollara vücudun tüm bölgelerine yönelik 50 farklı egzersizin yer aldığı kartları seçin, sıralayın, uygulayın… Sports International Şişli Fitness Koordinatörü Efsel Baran ile birlikte hazırladığımız kartlarda her kategoriye farklı bir renk verdik. Böylelikle kendiniz için bir program oluşturmak istediğinizde işiniz kolaylaşacak. Örneğin o gün tüm vücudu çalıştırmak istiyorsanız her renkten birer kart seçebilirsiniz. Ya da sadece karın kaslarını çalışmak istiyorsanız yeşil kartlardan bir program hazırlayabilir; tekrar sayılarını ve setleri vücudunuzun fitness düzeyine göre ayarlayabilirsiniz.

KARTLARI NASIL KULLANACAKSINIZ?

* Egzersizlere başlamadan önce kardiyo- ısınma kartlarının yardımı ile vücudunuzu egzersize hazırlayın.
* Yeni başlayanlar her gün bir renkten 2-3 kart seçerek tek kas grubunu çalıştırabilir. Örneğin bir gün kol, diğer gün karın gibi. Tek grup çalışıldığında ara verilmesine gerek yoktur. Her gün farklı bir kas grubu çalıştırılabilir.
* Yine yeni başlayanlar, her gruptan 1 kart seçip (esneme ve ısınma hariç, ısınma kartlarını egzersizin başında, esneme kartlarını sonunda kullanın) farklı kasları bir defada çalıştırabilir. Bu durumda egzersizler arasında 1-2 gün dinlenilmesi gerekir.
* Daha ileri fitness düzeyinde olanlar tüm renklerden 2-3’er kart harmanlayabilir.
* Eğer yağ yakımını hedefliyorsanız seçtiğiniz programı 1 tur olarak hiç durmadan dinlenmeden yapın.

ocak-2013-fitkart-resim-2UYARILAR

* Egzersizleri her zaman temkinli, dikkatli bir şekilde uygulayın. Yanlış bir hareketin ya da vücudu fitness düzeyinden fazla zorlamanın yaralanmalara neden olabileceğini unutmayın.
* Yeni başlayanlar tekrar sayılarını daha düşük tutabilir, zamanla artırma yoluna gidebilir.
* Egzersizleri uygularken karın kaslarını sıkı, kalçayı aktif, omurgayı dik tutun. Omuzlarınızı rahat bırakın; yukarı, kulaklarınıza doğru kaldırmayın. Boynu rahat, iki omzun ortasında doğal pozisyonunda tutmaya özen gösterin.
* Önemli bir sağlık sorununuz varsa, özellikle bel ve boyun bölgenizde problem yaşıyorsanız egzersiz planınızı oluşturmadan önce lütfen hekiminize danışın.

Ne gerekiyor?

Kartlarda yer alan egzersizleri uygulamak için 1 adet esnek bant (egzersiz bandı), pilates topu, 2 adet 2,5-3 kilogramlık dambıl ve 1 mata ihtiyaç duyacaksınız.

Eğitmen: Efsel BARAN (Sports International Şişli Fitness Koordinatörü)
Kıyafetler: Atlet ve tayt Reebok, ayakkabı The North Face

Aytaç Özkardaş GOZZI
Fotoğraflar: Ozan KUTSAL

Formsanté Dergisi Ocak 2013 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here