6 Bahane

Genellikle fast food tipi besleniyor, sonra vicdanımızı rahatlatmak için de pek çok bahane buluyoruz. Aslında, ağır stres altında kaldığımız veya aşırı yoğun çalıştığımız dönemlerde bile sağlıklı beslenmemiz hiç zor değil. İşin sırrı ise menüde yapacağımız birkaç ufak değişiklikte saklı!

Funda Çatar

Sabahları kahvaltı etmeden evden alelacele çıkıyor, öğlen yemeğini dosyalarla boğuşurken sosisli sandviçle geçiştiriyor, akşamları da yorgunluktan bitap düştüğümüz için karnımızı pizzayla doyurmaya çalışıyoruz. Sağlıksız beslenmemizin gerekçesi ise "zamanla yarışıyor" olmamız. Yapılan araştırmalara göre; kadınların yüzde 53'ü, aşırı stres altında kaldıklarında yağlı veya tatlı besinlere yöneliyorlar.

Oysa ki özellikle bu dönemde performansımızın düşmemesi için sağlıklı beslenmemiz çok önemli. Şimdi, "Teoride bunu biliyoruz ama işyerinde öğle yemeği için sadece yarım saatlik bir zamanımız varsa ne yapabiliriz ki?" diyor olabilirsiniz. Artık bu tür bahanelere sığınmayı bırakın. Ve beslenme uzmanı Aylin Yılmaz'ın zamanla yarıştığınız günlerde nasıl sağlıklı beslenebileceğiniz üzerine sunduğu önerilere kulak verin!

1. Kahvaltı yapmak mı? Buna zamanım yok!

Sabah saatimizin alarmı çalar çalmaz başlıyor telaşımız… Evden çıkmadan önce duş alınacak, kıyafete uygun takı ayarlanacak ve saçlara fön çekilecek.. Malum zamanımız kısıtlı. Hal böyle olunca da çoğumuz sabahları kahvaltı yapmadan alelacele evden kendimizi dışarı atıveriyoruz. Bu gerçeği yapılan araştırmalar da çok net ortaya koyuyor. Öyle ki, kadınların yüzde 11'i sabahları kahvaltı etmeden işe gitmek zorunda kalıyor!

YANLIŞ: Kahvaltıyı genellikle pastaneden aldığımız poğaça, börek veya açma gibi hamur işleriyle geçiştiriyoruz. Oysa uzmanlar kahvaltının günün en önemli öğünü olduğuna dikkat çekiyorlar. Çünkü kahvaltı beynimizin en yüksek performansla çalışmasına yardımcı oluyor ve güne dinç başlamamızı sağlıyor. Kahvaltıyı ihmal ettiğimizde ise konsantrasyon güçlüğü, yorgunluk ve bitkinlik gibi pek çok sorun ortaya çıkıyor. Bunun sonucunda da günlük verimimiz azalıyor ve çalışma kapasitemiz düşüyor. Kahvaltı ayrıca sabahları çok düşük olan kan şekerini de yükseltip, düzenliyor. Böylece bizi başta diyabet olmak üzere pek çok hastalıktan da koruyabiliyor.

İDEAL: Zamanınız yoksa bir bardak süt, 4-6 çorba kaşığı müsli ve 2 kuru kayısı tüketerek güne dinç başlayabilirsiniz. bir bardak taze meyve suyu (portakal, elma ve nar gibi) yanında 1 adet haşlanmış yumurta ile 1 dilim çavdar ekmek üzerine sürülmüş fındık ezmesi de vücudunuzu yoğun bir iş temposuna hazırlayabilir. 1 adet kivi, yarım muz, 5 parça ceviz, bir tatlı kaşığı pekmez üzerine 2 çorba kaşığı yulaf ile 2 kaşık yoğurttan oluşan kahvaltı da sabah için öneriliyor.

Haberin devamı 2009 Ocak sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here