Ana Sayfa Beslenme & Diyet Aç kalmadan kilo verin

Aç kalmadan kilo verin

Yaş ilerledikçe özellikle kas kitlemizdeki azalmanın da etkisiyle metabolizma yavaşlamaya başlıyor. Yiyeceklerin miktarından çok kalitesi ile ilgilenen Bütüncül Beslenme yaklaşımı, ömür boyu sürdürülebilen, aç bırakmayan ve metabolizmayı daima ayakta tutan bir beslenme düzeni vadediyor.

Birçok kronik hastalığın kökeninde kronik enflamasyonun (iltihap) yattığını belirten Bütüncül Tıp ve Kadın Hastalıkları & Doğum Uzmanı Dr. Ebru Aydın, “Enflamasyon, normal koşullarda vücudun travma veya dış etkenlere verdiği kısa süreli ve sınırlı cevap anlamına geliyor. Örneğin eliniz kesildiğinde o bölgede oluşan kızarıklık ya da solunum yolu enfeksiyonu sırasında bademciklerde oluşan şişlik böyle değerlendiriliyor. Ancak bir de sinsi enflamasyonlar var ki bunlar diyabet, kalp hastalıkları, artrit, Alzheimer ve bazı kanser tiplerinin gelişimine neden oluyor. Hastalık yapıcı bu kronik enflamasyona yediğimiz yiyecekler, hayat tarzımız ve stres seviyemiz neden oluyor” diyor. Bu nedenle antienflamatuar beslenmenin benimsenmesi gerektiğini belirten Dr. Ebru Aydın, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Bu yöntemde hastalık yapıcı besinleri diyetinizden çıkarıp, yerini enflamasyon karşıtı belirli yiyeceklerle dolduruyoruz. Bu kesinlikle bir açlık diyeti değil, aksine hayat boyu uygulayabileceğiniz sağlıklı bir beslenme programı… Yenilenlerin miktarından çok kalitesiyle ilgileniyoruz.”

BÜTÜNCÜL BESLENME İLE METABOLİZMAYI AKTİVE ETMENİN YOLLARI

ocak-2013-beslenme-diyet-1-resim-2Günde en az 1000 kalori alın
Vücudunuz ve metabolizma hızınız doğrudan yediğiniz yiyeceklerle bağlantılı… 1000 kalorinin altında tüketmenizi öneren açlık diyetlerini uyguladığınızda, vücudunuz bunu bir dış tehdit olarak algılıyor ve enerjiyi tasarruflu kullanmak için metabolizmanızı yavaşlatarak cevap veriyor. Metabolizmanızın sürekli yanan kuvvetli bir ateş olduğunu düşünün. Ateşin sürekli yanmasını sağlamak için onu odunla (yani besinlerle) sürekli beslemelisiniz. Ancak ateşe odun atmayı keserseniz ateş söner. Kilo vermek için aldığınız kaloriyi kısıtlasanız bile metabolik ateşinizin yanmaya devam etmesini sağlamalısınız ve bunun için alt sınırınız 1000 kalori olmalı. Her dört-beş saatte bir yiyeceğiniz ana öğün veya atıştırmalıklarla metabolik ateşinizi aktif tutun.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here