Açlık krizini sonlandıracak 5 öneri!

Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilan Eker, açlık krizlerini önlemek için öncelikle altında yatan etkeni tespit etmek gerektiğine dikkat çekerek, “Bunun nedeni, insülin direnci gibi hormonal bir bozukluk veya hatalı beslenme alışkanlığı olabiliyor.

Dyt. Eker, açlık krizlerini önlemenin yollarını şöyle sıralıyor:

  1. Acıkmadan yemek yemeyin ancak yeme atağı yaşayacak kadar da aç kalmayın.
  2. Sık öğün yapmak daha fazla yemenize sebep oluyorsa seyrek öğün yapın, sık sık atıştırmaktan kaçının. Aksine yemekten üç-dört saat sonra kan şekeriniz düşme eğilimi gösteriyor ve yeme atakları yaşıyorsanız, az ve sık beslenin.
  3. Açlık hissettiğinizde bir büyük bardak su için ve beş dakika bekleyin. Çoğu zaman aslında aç olmadığınızı fark edeceksiniz.
  4. Her gün iki-üç porsiyon meyve, en az dört-beş porsiyon sebze tüketin.
  5. Her öğünde et, balık, kurubaklagil, yumurta ve yoğurt gibi protein kaynağı besinlerden birini mutlaka tüketin.

UZUN SÜRELİ AÇLIK ÜLSER SEBEBİ OLABİLİR

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here