Ana Sayfa Fitness Ağırlık antrenmanına hazır mısınız?

Ağırlık antrenmanına hazır mısınız?

iStock 000060726758 Large

Niyetiniz bir Ironman olmak olmayabilir ya da aşırı kaslı görünümden hoşlanmıyor olabilirsiniz. Ancak ağırlık kaldırmadan yalnızca yağ yakımı odaklı egzersizler yapmanız yeterli olmayabilir. Çünkü kardiyo yaparak yaktığınız yağ dokusunun sarkmasını engellemenin yolu ağırlık kaldırıp kas kütlesini sağlamlaştırmaktan geçiyor! 

 

 

 

 

Düzenli beslenerek, yağ yakımı odaklı yaptığınız egzersizleri ağırlık kaldırarak desteklemeniz gerekiyor. Denge ve konsantrasyonun iyileşmesini sağlayan ağırlık çalışmaları, belinizin istediğiniz forma girmesinde ya da sıkı ve fit bir vücuda sahip olmanızda büyük rol oynuyor. Kas yapınızı güçlendireceği gibi, estetik görünüm kazanmanıza da yardımcı oluyor. 

KALORİ YAKMAYA DEVAM
Ağırlık çalışırken bu durumun yalnızca kas kütlenize yarar sağlayacağınız düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Çünkü her ağırlık antrenmanınızda kas yaptığınız kadar kalori yakmaya da devam ediyorsunuz. Ağırlık çalışmak metabolizma hızınızı normalden daha fazla çalıştıracağı için kalori yakımınıza etki ediyor. Koşu ya da yürüyüşten sonra 15-20 dakikanızı ağırlık kaldırmaya ayırarak yaptığınız egzersize katkıda bulunabilirsiniz. Dambılınız mı yok? Olsun, iki adet 1,5 litrelik su şişeleri de işinizi görebilir!

KENDİNDEN EMİN BİR SİZ
Genel olarak dik durmayı isteyip başaramayanlardansanız, etrafınızdan sürekli olarak “Dik dur, kambur duruyorsun” gibi söylemleri duymaya alışıksınız demektir. Omuz ve kol bölgenizi ağırlıklarla çalıştırarak, bu duruma karşı koyabilmeniz mümkün. Özellikle sırt ve omurgalarınızı hissederek yaptığınız her hareket, sizi daha dik ve kendinden emin, özgüvenli bir duruşa teşvik edecek. Sabah uyandığınızda 10 dakikalık kendi vücut ağırlığınızla yaptığınız egzersizler bile işe yarayacaktır. Hatta zaman içinde mevcut sırt ve boyun ağrılarınızın da gitgide azaldığını fark edeceksiniz…

ŞEKİLLİ BİR VÜCUT
Vücut geliştirenler kadar kaslı bir vücut hayal etmiyorsanız bile, şekle girmiş ve ilk bakışta göze hoş gelen bir vücut hepimizin hayali… İsteğinize göre şekil vermek elinizde. Vücudunuzun ihtiyacına göre bölgesel olarak çalışıp, hayalinize kavuşabilirsiniz. Düşük ve dar bir omuz yapısına sahipseniz, ağırlık çalışmalarıyla olduğundan daha geniş bir duruş elde edebilirsiniz.

PÜR DİKKAT KONSANTRASYON
Sabahları uyanmakta, geceleri uyumakta, ilginizi işinize vermekte ya da herhangi bir şeyler yaparken odaklanmakta sıkıntı çekiyorsanız, egzersiz yaparak zihninizi açabilirsiniz. Daha verimli çalışıp, konsantrasyonunuzun dağılmadığı anlar geçirmek istiyorsanız egzersiz yaparken ağırlık kaldırmak size iyi gelecektir. Yapılan araştırmalar kişinin egzersiz yaptığı günün yapmadığı güne oranla yüzde 20 daha sağlıklı ve verimli hareket edebildiğini gösteriyor. Odaklanmada sorun yaşayarak yapmaya çalıştığınız bir işi, kısa bir sürede halletmek istemez misiniz?

STRESE SON
Egzersizin ve sağlıklı beslenmenin vücut sağlığı üzerindeki saymakla bitmeyecek faydalarını biliyoruz. Ancak bu işin bir de psikolojik tarafı var. Ağırlık egzersizleri aslında sadece fiziğinize etki ediyormuş gibi gözükse de ruhsal açıdan da olumlu etkiler yaratıyor. Sizi her defasında daha güçlü bir hale getiren ağırlık antrenmanları, acı ve güç eşiğinizi siz farkında olmadan yükselterek daha sağlıklı bir zihne sahip olmanızı sağlıyor. Böylelikle uzun ya da kısa vadede karşılaştığınız tüm zorluklara karşı daha güçlü durabilmenizi sağlıyor. 

SAĞLIKLI KALP ATIŞI
Amerika’da yapılan bir araştırmada egzersiz yapan kişilerin yapmayanlara göre daha sağlıklı çalışan bir kalp sisteminin olduğu fark ediliyor. 2,5 ay boyunca haftada 4 saat egzersiz yapan kişilerin kan basıncının ortalama 9 kademe düşürdükleri tespit ediliyor. Bu da kan kolestrolünün düşürülmesiyle kalp krizi riskini yüzde 20 azaltarak daha sağlam bir kalbe sahip olmayı sağlıyor.

HER ZAMAN HER YERDE
Ağırlık antrenmanı yapmak için spor salonunda olmanıza, hava şartlarının iyi olmasına gerek yok. Evinizde, iş yerinizde ya da uygun bulduğunuz her yerde yapabileceğiniz bu aktivite mekan ve zaman açısından sınır tanımıyor. Böylece bahane üretmenize de gerek kalmıyor! Günde en az 30 dakikanızı ayırabileceğiniz ağırlık çalışması için dambıl ya da kettlebell’e ihtiyaç duyacaksınız, başka bir şeye değil… 

Formsanté – 2015 Eylül sayısı
Elif Gürsoy

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here