Ana Sayfa Sağlık Anti-selülit yiyecekler

Anti-selülit yiyecekler

mayis-2013-vitamin-raporu-resim-1

Selülit, kolajen ve konektif (bağ) dokunun parçalanmasıyla meydana geliyor. Bu dokular yıkılırsa yağ dokusu ön plana çıkıyor ve görünür hale geliyor. Eğer kolajen yıkımı sizin için selülit sebebi ise bu yıkıma bir dur demeniz gerekiyor. Kadıköy Şifa Ataşehir Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Seda Bahtiyar Tatay, bu yıkımı durdurucu veya yavaşlatıcı gıdaları anlattı.

– Kolajen yapıcı besinler
Soya: Östrojenin yaptığı işlerden bir tanesi de spesifik olarak kolajeni yıkmak. Soya, içerdiği fitoöstrojenle östrojeninin görevini taklit ederek östrojen hücre reseptörlerine bağlanıyor ve kolajenin yıkılmasını engelliyor.
Bioflavonoidler: Bu grup, kolajeni yıkan iki enzimi bloke ediyor. Toz kakao, kırmızı şarap, üzüm suyu, üzüm çekirdeği ekstresi, üzüm kabuğu gibi proanthocyanidin’lerden zengin gıdalar bu iki enzimi bloke ederek yıkımı da önlemiş oluyor. Kolajen yıkımını önlerken aynı zamanda kolajen ve yeni bağ doku yapımına da destek olmamız gerekiyor. Bazı besin maddeleri de bu konuda etkinlik gösteriyor.
C vitamini: Çok kuvvetli bir antioksidan olan C vitamini, aynı zamanda güçlü bir kolajen yapıcı. C vitamininden zengin turunçgiller, çilek, brokoli, karnabahar, yeşil biber gibi sebze ve meyveler de kolajen yapımında önemli rol oynuyor.
Jelatin: Jelatin özellikle üç aminoasit açısından çok zengin bir içeriğe sahip. Bunlar; proline, hidroksiprolin, glisin. Hidrolize edilmiş jelatin (beslenme desteği olarak bulunabilir) içerisindeki oligipeptid’ler sayesinde kolajen sentezine destek oluyor.

mayis-2013-vitamin-raporu-resim-2 Hareket=Detoks
Ne kadar çok hareket ederseniz o ölçüde sağlıklı olursunuz. Sağlıklı beslenme ve diyet uzmanı Nil Şahin Gürhan, hareketi ”Kendi başına bir detokstur” diye açıklıyor. Baharın gelmesiyle havaların ısınmasını da fırsat bilip, açık havada en az yarım saatlik orta tempoda yürüyüşler yapın. Gün içinde yaşamınızın elverdiği ölçüde olabilecek en yüksek seviyede hareket etmeye çalışın. Her gün öğle saatlerinde güneş görecek şekilde, 10 ile 30 dakika arasında açık havada orta tempo yürüyüş yapmak ayrıca D vitamini eksikliğine de meydan vermemiş oluyor. Unutmayın, D vitamini, kemikleriniz ve metabolizmanız için çok önemli bir vitamin. En iyi kaynağı da güneş.

mayis-2013-vitamin-raporu-resim-3 Vitaminin fazlası hasta ediyor
Vitamin haplarının gereğinden fazla alınması, aralarında kanserin de bulunduğu çeşitli hastalıklara neden olabiliyor. Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yeltekin Demirel, fazladan alınan her vitaminin vücuda ciddi düzeyde zarar verebileceğinin altını çiziyor: ‘’Mevsim geçişlerinde vitamin takviyesi yapılması gerekiyor. Ama önemli düzeyde vitamin eksiği olmayanlar ilaç yerine mevsim sebze-meyvelerini yemeli. Tabii her şeyden önemlisi dengeli beslenmek. Yağ, protein ve karbonhidrat dengeli alınırsa vitamin açısından bir sorun yaşanmıyor. Yani kişiler ilaç yerine yiyeceklerle vitamin eksiğini karşılamalı, mantıklı olan budur.”

Formsanté Dergisi Mayıs 2013 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here