Aşırı yeme krizinden sonra 4 farklı toparlanma planı

Bütün bir hafta sonu çikolata yediniz ya da hiç durmadan yiyeceklere saldırdığınız bir günü yatmadan önce bir paket patates cipsiyle tamamladınız. Evet, yine bir aşırı yeme krizi geçirdiniz ve şimdi kendinizi berbat hissediyorsunuz. Üzülmeyin, bunu en zararsız şekilde atlatmanızı sağlayacak 4 farklı plan burada.

Hiç kendinizi dondurma kaşıklamaktan komaya girmiş halde ya da çekirdek, çerez cips yemekten dudaklarınız kurumuş bir şekilde buldunuz mu? Öyleyse, bu aşırı yeme krizlerinin dönem dönem sizi pençesine aldığını ve sonrasında da ne kadar büyük bir pişmanlık yaşadığınızı iyi biliyorsunuz. Beslenme uzmanları, böyle aşırı yeme krizlerinin aslında çok basit bir içgüdüden, kendimizi kıtlıktan koruma içgüdüsünden kaynaklandığını anlatıyor. Özellikle, sürekli sıkı bir şekilde diyet yapanların vücutları bir süre sonra yiyecek bulduğunda aşırı yiyerek, besin depolamak için sinyaller verebiliyor. İşte bu sinyaller nedeniyle bu kişiler kendilerini birden bire aşırı yemek yer bir halde bulabiliyorlar, yani tam anlamıyla kıtlıktan çıkmış gibi yiyorlar. Bu dönem bazen bir gün bazen daha fazla, birkaç gün sürebiliyor. Ancak işin en kötü tarafı sadece bir iki günün sonunda, aylarca büyük emek harcanarak verilen kiloların bir kısmı geri alınabiliyor. Tabii, bu yediğine içtiğine dikkat eden kilosunu korumaya çalışan birisi için korkunç bir durum. Peki bu durumla baş etmek için ne yapmalı? Beslenme uzmanları, böyle aşırı yeme krizinden sonra tekrar ölüm orucuna girmenin yeni bir krizi tetiklemekten başka bir işe yaramayacağını söylüyor ve tekrar toparlanmanız ve bu işi en az zararla atlatmanız için, kriz sürenize göre bakın neler öneriyorlar.

Devamı 2005 Ağustos sayısında…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here