Ana Sayfa Beslenme & Diyet Avokadonun sağlığa faydaları besin değeri ve kalorisi

Avokadonun sağlığa faydaları besin değeri ve kalorisi

İlk başta sert ama sonra yumuşak bu yeşil meyve mutfağınızın baş tacı olmalı. Çünkü avokado, C, E ve B6 vitaminleri ile potasyum, lutein, demir, magnezyum ve folat kaynağıdır. İçerdiği enerjinin yüzde 85’i yağlardan gelir. Peki avokadonun faydaları nelerdir? Avokado nasıl yenilir? Avokadonun besin değeri ne kadar? Tüm bu soruların yanıtına içeriğimizden ulaşabilirsiniz…

AVOKADO’NUN FAYDALARI *

Avokado’nun faydaları şunlardır:

  • Kötü kolestrolün yükselmesini önlüyor
  • Cilt dokularının yenilenmesine yardımcı oluyor
  • Kanser oluşumuna karşı koruyuculukta etkilidir
  • Katarak ve gözde oluşabilecek dejenerasyonlardan korur
  • Bağırsak duvarını onarabiliyor
  • Kilo kontrolü sağlıyor
  • Depresyon riskini azaltıyor
  • Sindirimi düzenliyor
  • Cilt ve saç sağlığına direkt etkide bulunuyor

Yağ ve protein açısından rakiplerine büyük fark atmaktadır. Ancak yağ içeriğinin yüksekliği sizi korkutmasın çünkü bu yağların yüzde 80’inden fazlası doymamış yağ, Omega 3 ve Omega 6 yağ asitlerinden oluşuyor. Bu içeriği sayesinde avokado kanda kötü kolesterolün yükselmesini önlüyor. İçerdiği glutatyon kanser oluşumuna karşı koruyuculukta etkilidir. Kozmetik alanında da çok kullanılan bu meyve, cilt dokularının yenilenmesine yardımcı oluyor. Kişinin üç ay boyunca her gün 1 adet avokado tüketmesi bağırsak duvarını onarabiliyor. Alkali ürünler arasında önemli bir yeri olan avokadonun, kilo kontrolü sağladığını, depresyon riski azalttığını, sindirimi düzenlediğini, cilt ve saç sağlığına direkt etkide bulunduğunu belirtiyor. Hatrı sayılır protein ve karbonhidrat oranıyla sporcuların gözdesi….

AVOKADO NASIL YENİLİR? *

Ülkemizde Antalya ve Mersin’de yetiştirilen avokadoyu olgunlaşmadan tüketmemek gerekiyor. Avokadonun olgun olup olmadığını anlamak için avucunuzun içinde hafifçe sıkın ve her tarafının aynı şekilde yumuşamış olduğundan emin olun. Henüz olgunlaşmadığını düşünüyorsanız gazete kağıdının içine sarıp evinizin sıcak bir yerinde bekletin ve renginin kararmasına izin vermeden tüketin.

Avokadoyu salatalara doğrayabilir ya da püre haline getirip zeytinyağı ve limonla tatlandırabilirsiniz. Avokado pişirildiği zaman acı bir tat oluşturduğu için daha çok taze olarak tüketilir.

İster kahvaltıda omletinizin ya da haşladığınız yumurtanın yanında, isterseniz de öğlen yediğiniz salatanın içinde ya da tatlı kaçamağınız olan pudingin içinde tüketebilirsiniz. Avokadonun belli belirsiz tadı her şeyle uyum sağlamaya hazırdır.

AVOKADO BESİN DEĞERİ TABLOSU *

KİNOA, CHİA TOHUMU, KARABUĞDAY VE AVOKADONUN FAYDALARI

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here