Ana Sayfa Beslenme & Diyet Ay çekirdeğinin faydaları nelerdir? İşte kalorisi ve besin değeri

Ay çekirdeğinin faydaları nelerdir? İşte kalorisi ve besin değeri

Yaz gecelerinin vazgeçilmez eşlikçilerinden olan ay çekirdeği, eğlenceli bir kuruyemiş olmanın ötesinde sağlık için de yararlı bir besin. Peki, ay çekirdeğinin faydaları nelerdir? Hangi hastalıklara iyi gelir? Ay çekirdeğinin kalorisi ve besin değeri nedir?

AY ÇEKİRDEĞİNİN FAYDALARI NELER? *

Kalp-damar hastalıklarından kolesterole, depresyondan bağışıklığa dek birçok farklı rahatsızlığı gidermeye yardımcı olan ay çekirdeği, vitamin ve mineral bakımından da oldukça zengin. Örneğin, kalp-damar sağlığını güçlendiren E vitamini ile folat bu yemişte bol miktarda bulunuyor. 1/4 su bardağı ay çekirdeği, kişinin günlük E vitamini ihtiyacının yüzde 60’ından fazlasını içeriyor. Bu esansiyel vitamin, önemli bir antioksidan işlevi görerek, beyin sağlığını ve hücre zarlarını kızarıklık ile şişmeye karşı korumak için serbest radikallerin temizlenmesine yardımcı oluyor. Yüksek fitosterol içeriği ise sağlıklı kolesterol düzeyini destekliyor.

AY ÇEKİRDEĞİ KALORİ VE BESİN DEĞERİ *

100 gram ay çekirdeği 584 kalori. Bunun yanı sıra içinde 51 gram yağ, 20 gram karbonhidrat ve 21 gram protein barındırıyor. Ancak tüketilen ay çekirdeğinin tuzsuz olmasına dikkat etmek gerekiyor.

KABAK ÇEKİRDEĞİ NEYE İYİ GELİR?

Yalnızca yarım çay bardağı kabak çekirdeği yemek, vücudun gün içinde gereksinim duyduğu çinkonun yüzde 20’sini, magnezyum ve manganezin ise yüzde 50’sini karşılıyor. Fosfor içeriği ile kemik oluşumuna yardımcı olan ve böbrek fonksiyonlarını düzenleyen bu kuruyemiş, yüksek doymamış yağ oranı ile kandaki trigliseridi yani kötü kolesterol seviyesini de düşürüyor.

Demir ihtiyacının karşılanmasına fayda sağlayan kabak çekirdeğinin 100 gramı, 9 mg demir içeriyor. Aynı zamanda B, E vitaminleri, potasyum, magnezyum ve çinko açısından da zengin bir besin olan kabak çekirdeğini salataların üzerine, yoğurdun içine veya ara öğün alternatifi olarak demir içeriği yüksek kuru meyvelerinizin yanına ekleyebilirsiniz. Ancak enerji yoğunluğunun yüksek olması nedeniyle günde 1 avuç (10 gr) tüketmek yeterli.

Kabak çekirdeğinin faydaları şunlardır:

  • Kemik oluşumuna yardımcı oluyor
  • Böbrek fonksiyonlarını düzenliyor
  • Kötü kolesterol seviyesini düşürüyor
  • Demir ihtiyacını karşılıyor
  • Vücudu alkalize ediyor
  • İdrar yolları hastalıklarına iyi geliyor
  • İyi bir uyku çekmenizi sağlıyor
  • Bağışıklık sistemini güçlendiriyor
  • Bağırsakları temizliyor

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here