Ana Sayfa Beslenme & Diyet Ayın güzeli Keten tohumu

Ayın güzeli Keten tohumu

Yüzde 55 oranındaki Omega 3 içeriği sayesinde balıkla yarışıyor. Posa içeriği sayesinde kalp hastalıklarından korunmaya yardımcı oluyor, suda çözünmeyen lifler sürekli kabızlık çekenleri rahatlatıyor.

Suda çözünen lifler ise kan şekerini dengeliyor. Güde 15-50 gram keten tohumu tüketmenin kötü kolesterolü düşürdüğü biliniyor. Tüketirken bilinen markaları tercih etmek, renginin açık kahverengi olmasına dikkat etmek, günde beş çay kaşığını aşmamak gerekiyor.

Hamile kadınlar ile emziren annelerin ise keten tohumu tüketmesi önerilmiyor. Keten tohumunu öğütülmüş olarak salataya, yoğurda ya da müsliye katabilir, hatta yemeklere ekleyebilirsiniz. 

mart-2013-beslenme-raporu-resim-5

Bir kaşık bal 65 kalori

Doğada serbest yaşayan canlıların bir yılda en fazla dört ay bal yediğini, Güney Avustralya’daki Anbarra Aborjinleri’nin ise sadece bir ay bal tükettiğini biliyor muydunuz? Kardiyolog Dr. Murat Kınıkoğlu, “Kınıkoğlu Diyeti” adlı kitabında bir kaşık çay şekerinde 48 kalori, aynı miktarda balda ise 65 kalori olduğunu hatırlatarak, kilo sorunu olanların bal tüketiminde dikkatli olmasını öneriyor.

Her şey kararında güzel

Bir meyve, sebze ya da yeşilliği her gün, tedavi amacıyla düzenli olarak tüketmeye başladıysanız o gıda sizin için artık bir ilaca dönüşmüş demektir. Ve bütün ilaçlar bitkisel kaynaklı olduğu için fazlası mutlaka yan etki yaratacaktır. Diyetisyen Banu Kazanç, doğal yolla alınan meyve-sebzelerin iyi gelir diye abartılı miktarlarda tüketilmemesini öneriyor.

mart-2013-beslenme-raporu-resim-3 Baharatsız olmaz

Her öğünde yemeğinizi ya da yemeklerin yanında yediğiniz yoğurdu baharatlarla süsleyerek hem metabolizmanızı ve yağ yakımını hızlandırabilir, hem de damak zevkinizi tatmin edebilirsiniz.

Formsanté Dergisi Mart 2013 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here