Ana Sayfa Sağlık Azlığı, cinsel hayatı olumsuz etkiliyor

Azlığı, cinsel hayatı olumsuz etkiliyor

eylul-2012-vitaminraporu-resim-1

 

Yağlarda, ıspanak, brokoli gibi yeşil yapraklı sebzelerde ve fındık ile bademde bol miktarda bulunan E vitamininin cinsel hayat üzerindeki etkilerini biliyor musunuz? Damar yüzeyini temiz tutan E vitamini kan dolaşımını düzeltiyor, bu sayede cinsel ilişkiyi kolaylaştırıyor. Seks ve büyüme hormonu üretim zinciri ile kimyasal olarak ilişkili olan bu vitamin, adet öncesi sorunlarında ve menopoz sonrası yaşanan sıkıntıların giderilmesinde önemli rol oynuyor. Ayrıca A vitaminleri ve çinkoyla bir araya geldiğinde, seks hormonlarının seviyesini yükselten E vitamini, üreme üzerinde önemli rol oynuyor.

eylul-2012-vitaminraporu-resim-2


İşe dönüş stresini magnezyumla yenin
Başta kalp kası olmak üzere vücuttaki tüm kasların çalışmasında başrolü oynayan magnezyum minerali, stres düşmanı olarak da biliniyor. Birçok kişinin, yaz tatillerini tamamladığı, bayram tatilini de doya doya yaşayıp işinin başına döndüğü şu günlerde biraz gergin olacağı bir gerçek… O zaman hem ağzınız tatlansın hem de sinirleriniz yumuşasın diye her gün 8-10 adet kabuklu kuruyemiş tüketin, yeşil yapraklı sebzeleri iki öğünde mutlaka yiyin, haftada birkaç kez kurubaklagil pişirin ve ekmek tercihinizi tam tahıllılardan yana yapın.

eylul-2012-vitaminraporu-resim-3SAÇ dökülmesini durdurun
B grubu vitaminleri: B3, B6 veya B12 vitaminlerinin tümü saç gelişimini harekete geçirmek için önem taşıyor. Bu vitamin grubuna ait biotin ve folik asit ise saç dökülmesini önlemede büyük rol oynuyor. B vitaminleri, balık ve yumurta gibi proteinden zengin gıdalarda bol miktarda bulunuyor.
A vitamini: Vücudun, normal saç gelişim sürecini sürdürmesi için günlük A vitamini ihtiyacını alması gerekiyor. A vitamini eksikliğinde saç folikül hücrelerinde, saç dökülmesine neden olan serbest radikallerin zararlarına karşı hassasiyet oluşuyor. Bu nedenle A vitamininden zengin gıdalarla beslenmek erkek ve kadın tipi kelleşmeyi önlemede önem taşıyor. Genel A vitamini kaynakları arasında yeşil yapraklı sebzeler, günlük süt ve yoğurt yer alıyor.
C vitamini: Temel olarak saç dökülmesini önlemeye büyük ölçüde katkı sağlayan bir antioksidan olan C vitamininin eksikliği; portakal, greyfurt gibi narenciyeler ile maydanoz ve yeşil biber tüketerek giderilebiliyor.
E vitamini: Saç dökülmesini önlemek için kafadaki kan akışını harekete geçiren besinleri almayı doktorlar bir çözüm olarak sunuyor. Kan, yenilen yiyeceklerden alınan tüm besinlerin kafada yer alan saç köklerine naklini sağlıyor. Çalışmalar E vitamininin kafa bölgesindeki kan sirkülasyonunun artmasında önemli bir rol oynadığını gösteriyor. Kafaya ulaşan kan miktarındaki artış aynı zamanda saçı besleyen öğelerin de artmasını sağlıyor. Bu da saç derisini besleyerek, saç dökülmesini önlüyor.

Vücut dengenizi çinko ile koruyun
Vücudumuzdaki birçok enzim ve insülin hormonunun yapısında çinko bulunuyor. Kronik bağırsak hastalığı olanlarda, tek yönlü beslenenlerde, aşırı alkol tüketenlerde ve kortizon kullanan kişilerde görülen çinko eksikliği tiroit hormonu metabolizmasında bozulma ile kandaki T3 ve T4 hormonlarında yüzde 30 azalmaya yol açıyor. Ayrıca enfeksiyonlara karşı dirençsizlik, yara iyileşmesinde gecikme, iştahsızlık, saç dökülmesi ve çocuklarda büyüme geriliğine de neden oluyor. Vücut için böylesi öneme sahip olan çinko, ilaç takviyesi ile yerine konulabileceği gibi birçok besin maddesiyle de alınabiliyor. Arpa, peynir, kepekli ekmek, yumurta sarısı, süt ve süt ürünleri, balık, patates, ceviz, badem gibi yemişler, baklagiller ve tahıllarda bulunan çinko, kırmızı et ve tavuk eti gibi gıdalardan alındığında ise daha kolay emiliyor.

Formsanté Dergisi Eylül 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here