Bağışıklığınızı güçlendirin

ocak-2013-vitamin-raporu-resim-1

Kış hastalıklarından korunmak için C vitamini ve antioksidan içeren besinlerden bolca tüketmelisiniz. O zaman haydi sıradaki market alışverişinizi bağışıklık sisteminize adayın. Market arabanızı sizi hastalıklardan koruyacak bu kalkanlarla doldurun: Domates, soğan, şalgam, sarımsak, biber, kekik, havuç, tatlı patates, pazı, turp, bal kabağı, lahana, kivi, nar, portakal, mandalina…

Kötü beslenme Alzheimer’ı tetikliyor
Özellikle çağın hastalığı olarak kabul edilen diyabet ve kötü beslenmenin Alzheimer’ı tetiklediği ortaya çıktı. Vücutta insülin direncine yol açan bol miktarda şeker içeren gazlı içecekler, içerisinde zararlı yağların olduğu kızartmalar ile çok sayıda işlemden geçmiş besinler, vücudun damar duvarında ve sinir hücrelerinde tahribata yol açıyor. Oluşan bu tahribat yüzünden hafıza ve bellekle ilgili birçok sorun da kendisini göstermeye başlıyor. Bu belirtiler zamanla Alzheimer’ın ortaya çıkışını hızlandırıyor.

ocak-2013-vitamin-raporu-resim-2Depresyondan uzak durun!
Psikolojik bozukluklar genellikle; B1, B3 ve B12 vitaminlerinin eksikliği nedeniyle ortaya çıkıyor. Depresyondan korunmak için öncelikle bu vitaminlerin eksikliğini gidermelisiniz. Peki nereden karşılayacaksınız?
● B1 Vitamini: Pirinç kabuğu, sebze-meyve ve tam tahıl ürünlerinde bulunuyor.
● B3 Vitamini: Süt, peynir, yumurta ve kırmızı ette yer alıyor.
● B12 Vitamini: Karaciğer, böbrek ve kırmızı ette daha fazla bulunuyor.

DİPNOT!
Greyfurt suyunun düzenli alınan ilaçlarla etkileşime girerek ciddi yan etkiler oluşturabildiğini unutmayın. Bu yüzden ilaç kullanırken greyfurt tüketmemeye özen gösterin.

Formsanté Dergisi Ocak 2013 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here