Bağışıklık sistemini ne güçlendirir? İşte güçlü bağışıklık için 10 öneri

Yeni Corona Virüs (Covid-19) salgını adeta tüm dünyaya korku salıyor. Hepimiz hastalıklardan korunmak, direncimizi artırmak ve bağışıklık sistemimizi desteklemek istiyoruz. Özellikle viral salgınların yaşandığı bu dönemlerde, vücudumuzu güçlendirmek en temelde yeterli ve dengeli beslenmekten geçer. Peki bağışıklık sistemini ne güçlendirir? Bağışıklık sistemini güçlendiren yemekler neler? Bu dönemde beslenme düzeni nasıl olmalı? Diyetisyen Rabia Aras yanıtladı…

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİREN 10 ÖNERİ *

GÜNE 1 TATLI KAŞIĞI ÇÖREKOYU YAĞI İLE BAŞLA

Çörekotu yağı virüs ve bakterilere karşı vücudu savunan bir kalkandır. Sabah aç karna 1 tatlı kaşığı tüketimi stresten uzaklaştırır, kronik yorgunluğu azaltır ve bağışıklık sistemine destek olur.

RENGARENK, MEVSİMİNDE SEBZE VE MEYVE TÜKET

Vücuda yeterli miktarda vitamin, mineral alınması ve sistemin iyi çalışması için sebze ve meyve tüketmek şarttır. Greyfurt, portakal, kivi, nar, ananas gibi C vitamini kaynağı meyveleri; brokoli, karnabahar, pancar, pırasa, kereviz, maydanoz, biber, ıspanak gibi posalı sebzeleri yaşamınıza ekleyin. Ana öğünlerinize sote, haşlama, buharda ve fırında gibi pişmiş ya da söğüş, salata gibi çiğ halde sebzeleri ekleyebilir, günde 2 porsiyon kadar meyve tüketebilirsiniz.

SU TÜKETİMİNE ÇOK DİKKAT ET

Günde 2 litre kadar su içmeye özen göster. Su toksik ve bizi hastalandıran maddelerin vücuttan dışarı atılmasına ve kanın temizlenmesine destektir. Sularınıza limon dilimleri, nar taneleri, maydanoz ve nane yaprakları ekleyebilir ve gün içine dengeli bir şekilde yayabilirsiniz.

SAĞLIKLI PROTEİN KAYNAKLARINI TERCİH ET

Bakteri ve virüslere karşı üretilen antikorlar protein yapıda oldukları için, bu dönemde protein kaynakları tüketimi ve kalitesi oldukça önemlidir. Balık, yumurta, et, hindi, kurubaklagil, yoğurt, peynir ve süt gibi besinleri yaşamınıza dahil edin.

GÜNDE 1-2 YEMEK KAŞIĞI ELMA SİRKESİ TÜKET

Elma sirkesi vücudun kendi kendini temizlemesine yardımcı olur, bakterilerin çoğalmasını engeller. Su ile birlikte içmekte zorlanıyorsanız, salatalarınıza, çorbalarınıza ve sebze yemeklerinize de ekleyebilirsiniz.
Gizli kahramanın bitki çayın olsun; Zencefil, ıhlamur, kuşburnu, adaçayı ve yeşil çay gibi bitki çayları yüksek antioksidan kapasiteleriyle vücut direncini artırır, grip, soğuk algınlığı gibi hastalıklardan korur. Bu çayları çubuk tarçın, karanfil ve kakule ile demleyebilir, gün içinde 3 kupa kadar tüketebilirsiniz.

BAHARATLARIN ETKİLİ GÜCÜNDEN FAYDALAN

Karabiber, zencefil, zerdeçal, sumak, kimyon, kekik ve nane antioksidan özellikte ve mikropları öldürücü güçtedir. Bu baharat karışımını yoğurdunuza, sebze yemeklerinize, çorbalarınıza, salatalarınıza ve yumurtanıza ekleyebilirsiniz.

FERMENTE BESİNLERİ YAŞAMINA DAHİL ET

Bağışıklık sistemi hücrelerinin büyük bölümü bağırsaklarda bulunduğu için bağırsak sağlığı oldukça kıymetli. Beslenmenize kefir, elma sirkesi, turşu, kombu çayı gibi fermente besinleri ve tam tahıllar, yer elması yulaf, pırasa, kuru fasulye, nohut, muz gibi prebiyotik besinleri ekleyin.

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRİCİ VİTAMİN TAKVİYELERİ

STRESTEN UZAK DUR VE KALİTELİ UYU

 Enfeksiyonlarla savaşan bağışıklık sistemi hücreleri strese maruz kaldığında zayıflar ve direncini kaybeder. Aynı şekilde yetersiz ve kalitesiz olan bir uyku bağışıklık sistemini zayıflatır. Bu noktada stresten uzaklaşmak ve en az 7 saat uyumak için meditasyon, yoga, nefes teknikleri gibi size iyi gelen ve ruhunuzu doyuran aktiviteler yapabilirsiniz.

DÜZENLİ OLARAK EGZERSİZ YAP

Yapılan araştırmalar egzersizin bağışıklık sistemi hücre sayısını artırdığını desteklemektedir. Düzenli olarak yürüyüş, koşu, bisiklet sürme, yüzme, dans etme, pilates gibi birçok egzersiz ile hareketinizi artırabilirsiniz.

CORONA VİRÜS’E KARŞI BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİREN BESİNLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here