Bahar yorgunluğuna karşı etkili 8 besin!

bahar-yorgunluğuna-karsi-8-besin

Hem bedeninize hem ruhunuza iyi gelecek besinleri tüketerek bahar döneminin modunuzu düşürmesine engel olun!

Hazırlayan: Elif Gürsoy

Bir yıldır içinde dünya genelinde yaşanan zorlu süreç zaten yeteri kadar yordu… Daha fazlasına artık tahammülümüz yok değil mi? Bahar sezonu kapıda, çoktandır bitkin hissetmeye olan meyilimiz daha da ilerlemeden duruma el koymak şart. Besinlerden yardım alarak gücümüzü elden bırakmayacağımız bir bahar sezonu için kolları sıvayalım ve listedeki tüm besinlere daha çok şans verelim!

KİVİ *

C vitamini kaynaklarının en popülerlerinden kivi, flavonoid ve mineraller açısından oldukça zengin bir meyve. Diğer C vitamini kaynaklarından olan portakalın bile pabucunu dama atacak kadar yüksek C vitamini oranına sahip. Kansere yakalanma riskini azaltıyor ve tansiyon-kolestrol dengesini sağlıyor. İçeriğindeki yüksek lif oranı sayesinde sindirim sistemini iyileştiriyor. Kabızlığa iyi geliyor. Antioksidan özelliğiyle kilo vermede bir hayli etkili olan kivi, aynı zamanda astım, nefes darlığı, grip ve solunum yolu rahatsızlıklarında da olumlu etkiler gösteriyor.

BROKOLİ *

Alkali bir sebze olması nedeniyle vücudun pH seviyelerini dengelemeye yardımcı oluyor. Yüksek miktarda antioksidan içerdiğinden sağlıklı hücre ve dokuları yeniliyor. Bağışıklığı güçlendirmesinin yanı sıra yaşlanma etkilerini de geciktiriyor. Hem çiğ hem de pişmiş olarak tüketilebilen brokoli, bol miktarda C, K vitamini ve folat, potasyum, manganez, demir, fosfor, kolin, selenyum ve kükürt gibi mineraller içeriyor. Bu sayede kalsiyum emilimini artırıyor ve kemik sağlığını iyileştiriyor. Yaklaşık 100 g ince kıyılmış brokoli, günlük kalsiyum ihtiyacının yarısını sağlamaya yardımcı oluyor.

ANANAS *

Kilo kaybı ve kontrolünü temel alan beslenme listelerinin favori besini… Metabolizmadan tutun da cilt dokusuna kadar birçok olumlu etki gösteriyor. Mide ve bağırsakları temizliyor, etkin şekilde harekete geçiriyor. Yüksek C vitamini içeriği sayesinde kolajen üretimini artırarak iç ve dış yaraların daha hızlı iyileşmesine yardımcı oluyor. B vitamini ile cildi etkili bir şekilde nemlendiriyor ve saçı da parlatıyor. Bunun yanı sıra ananas stresin giderilmesi ve bağışıklık sisteminin güçlendirilmesine de yardımcı oluyor.

PANCAR *

Pancara kırmızı rengini verenin betalain isimli bir antioksidan olduğunu biliyor muydunuz? Haliyle içeriğinde ne kadar yüksek oranda antioksidan olduğunu belirtmemize gerek kalmıyor… Zengin vitamin ve mineral içeriğiyle hastalığı ve yorgunluğu uzak tutmaya yarıyor. Kabızlık, hazımsızlık, şişkinlik gibi sindirimle ilgili sorunları ortadan kaldırıyor. Bağırsak hareketlerini düzenlemeye yardımcı oluyor. Ayrıca göz sağlığını koruyor, karaciğeri temizleyerek toksinlerden arınmasını sağlıyor. Kansızlığa iyi geliyor, kalp damar hastalıkları riskini en aza indirgiyor.

LİMON *

Hoş kokusu burunlara geldi mi? İçeriğindeki C vitaminiyle ün salmış limon, neredeyse her öğüne ve içeceğe dahil olabilecek mucizevi bir meyve. Beyin ve sinir fonksiyonlarının yanı sıra kalp sağlığı için faydalı olan potasyum bakımından da yüksek bir içeriğe sahip. Vücudu, nefesi temizlediği gibi enzim fonksiyonunu iyileştirerek karaciğeri uyararak vücuttaki toksinleri temizlemeye yardımcı oluyor. Ayrıca kilo kontrolünü dengelemeye çalışanlar için kaliteli bir tokluk hissi sağlıyor.

ENGİNAR *

Yüksek protein içeriği ile kalp kasını güçlendirmeye yardımcı oluyor ve kalp rahatsızlıklarına karşı koruma kalkanı oluşturuyor. Demirden bir hayli zengin enginar, antioksidan özelliğiyle de toksinlerden arınmayı sağlıyor. Düşük kalorisi ile kilo vermek isteyenlerin sıklıkla tercih edeceği bir sebze olan enginar, sodyum-potasyum dengesini kurarak tansiyonu düzenliyor. İçeriğindeki sinarin isimli bileşen sayesinde kandaki kötü kolestrolün düşürülmesine yardımcı oluyor.

HAVUÇ *

Havuç denince akıllara hemen beta-karoten geliyor değil mi? Bilinenin aksine A vitamini, C vitamininden yüksek olan havuç, karaciğeri temizleyip güçlendiriyor. Kalp hastalıklarına ya da damar sertliğine sahip kişilerin mutlaka tüketmesi gereken havuç, tokluk hissinin yaratılmasında da etkili rol oynuyor. Karaciğere iyi geldiği kadar sindirim sistemini de başarılı şekilde çalıştırıyor. Cilt dokusunu canlandırıyor, parlaklık veriyor. Kemik bozuklukları ve osteoporoza karşı etki gösteriyor. Düzenli olarak tüketildiğinde yaşlanma sürecini yavaşlatıyor.

SEMİZOTU *

Vitamin ve mineral zengini semizotu bağışıklık sistemini güçlendirmeye fayda sağlıyor. Düşük kalorisiyle de dikkat çektiğinden beslenme listelerinde sıklıkla değerlendirilebiliyor. Aynı zamanda düşük glisemik endeksi ile kan şekerini dengelemeye yardımcı oluyor. Özellikle Omega-3 yağ asitleri, a-linolenik asit, EPA, DHA, glutatyon, glutamik asit ve aspartik asit bakımından zengin olduğundan kalp damar sağlığını koruyucu etki gösteriyor. Bakteri ve mantar üremesine karşı koruyucu etkiye sahip semizotu vücudu dışarıdan gelecek her türlü bakteriye karşı koruyor.

İLGİLİ İÇERİKLER

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here