Bahar yorgunluğuna karşı sabah yogası

Uzmanlar, bu mevsimde hemen hepimizin derdi olan ve neredeyse günlük işlerimizi yapmaktan bile alıkoyan halsizliği “bahar yorgunluğu” olarak tanımlıyor. Yogaşala Yoga Merkezi’nden eğitmen Demet Yoruç’un hazırladığı “sabah yogası” ise bahar yorgunluğuna son verip, günü enerjik karşılamanızı sağlıyor.

FUNDA ÇATAR

Yay pozisyonu DHANURASANA

Yere yüzükoyun yatın. Alnınız zemine temas etsin. Omuzlarınızı sırtınızın gerisine doğru çevirip, kürek kemiklerinizi birbirine doğru yaklaştırın. Kollarınızı ise gövdenizin yanında paralel olarak geriye doğru uzatın.

Nefes alarak dizlerinizi büküp, topuklarınızı kalça kemiklerinize doğru yaklaştırın. Sağ elinizle sağ ayak bileğinizi, sol elinizle de sol ayak bileğinizi sıkıca kavrayın. Ayak başparmak uçları birbirine değmeli.

Nefes alarak başınızı, göğüs kafesinizi ve uyluk kemiklerinizi yerden kaldırırken, topuklarınızı da kaba etlerinizden yukarıya doğru uzaklaştırın. Kollarınızı da düz ve gergin tutmaya çalışın. Hareket boyunca zeminle sadece göbeğinizin temas etmesine özen gösterin.

Öne eğilme duruşu UTTANASANA

Ayak başparmakları ve topuklar birbirine dokunacak şekilde dik durun. Omuzlarınız aşağıda ve gevşek olmalı. Göğüs kafesinizi genişlettikten sonra ellerinizi kalçanıza yerleştirin.

Derin nefes alın ve nefes verirken sırtınızı düz tutarak kalçanın bittiği yerden öne doğru eğilin. Eğer mümkünse, dizlerinizi hiç bükmeden, avuç içlerinizi veya parmak uçlarınızı ayaklarınızın önüne ya da yanına değdirin. İsterseniz ellerinizle ayak bileklerinizi de kavrayabilirsiniz. Topuklarınızı yere doğru sıkıca bastırın ve kalça kemiklerini tavana doğru kaldırın. Hareketi uygularken her nefes alışınızda ön göğüs kafesinizi biraz daha yükseltmeye ve açmaya çalışın. Her nefes verişinizde ise öne doğru eğilme hareketini derinleştirin. Bu pozisyonda 30 saniye ile 1 dakika arasında bir süre kalmaya çalışın.

Ayağa kalkarken belinizden güç alarak omurganızı kaldırmayın. Aksine, karın kaslarınızı kullanarak göğsünüzden kalkmaya özen gösterin. Ellerinizi kalçanıza koyun ve kuyruk sokumunu içe doğru çevirin. Derin nefes alırken yavaşça doğrulun.

Haberin devamı 2008 Nisan sayımızda…

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here