Beş çayı için sağlıklı, hafif tatlar

mart-2013-yemek-resim-1

Koca bir dilim keki yedikten sonra aldığınız kalorileri endişe etmeden gülümsemek ister misiniz? Beslenme ve Diyet Uzmanı Aslı İçingür Güler rehberliğinde hazırlanan Big Chefs’in “Eat&Smile” mönüsünde yer alan bu tatlarla beş çaylarınız her zamankinden daha hafif ve daha sağlıklı olacak.

MÜSLİ VE YOĞURTLU CHEESECAKE
1 dilim: 123 kalori Hem protein oranı yüksek, hem de doymuş yağ oranı oldukça düşük bir tatlı kaçamağına ne dersiniz ?
Malzemeler (8 kişilik)
Cheesecake harcı için:
● 185 g krema
● 5 adet yumurta
● 130 g süzme bal
● 35 g mısır nişastası
● 260 g labne peynir
● 375 g süzme yoğurt
● 20 g tam buğday unu ve 30 g beyaz un karışımı

Müsli taban için:
● 200 g müsli
● 50’şer g kuru kayısı ve incir
● 60 g süzme bal
Cheesecake harcının hazırlanışı:
Mikserde yavaş devirde krem peyniri yumuşatın. Sırasıyla önce yoğurdu, sonra yumurtaları ve balı ekleyip karıştırmaya devam edin. Sonrasında kremayı da ekleyip karıştırın. En son un ve nişasta karışımını ilave edin. 10 dakika daha yavaş devirde karıştırın.
Müsli tabanın hazırlanışı: Müsliyi merdane ile ezin. Kuru kayısı ve kuru inciri çok ince doğrayın, müsli ile karıştırın ve bir tavaya alın. Üzerine süzme balı ekleyip karıştırarak ocakta ısıtın.
Kekin pişirilişi: 27 cm’lik kelepçeli kalıbın altını yağlı kağıtla kaplayın ve taban harcını alta yayın. Elinizle bastırarak oturmasını sağlayın. Üzerine hazırladığınız cheesecake harcını dökün. Önceden 100 derecede ısıtılmış fırında 60 dakika pişirin. Sadece 123 kalori

KEPEKLİ HAVUÇLU KEK
1 dilim: 143 kalori
Lif oranı yüksek olan bu kekin içeriğinde bulunan yulaf kepeği, kan şekerinin daha kontrollü yükselmesini sağlıyor. Bu da daha geç acıkmanız anlamına geliyor. Ayrıca yulaf, B grubu vitaminler açısından da son derece zengin bir besin. Antioksidan değeri yüksek olan havuç da içeren bu nefis keki ara öğün olarak keyifle tüketebilirsiniz.
Malzemeler:
● 250 g ayçiçek yağı
● 200 g süzme bal
● 7 adet yumurta
● 120 g beyaz un, 80 g tam buğday unu karışımı
● 85 g ceviz
● 190 g havuç (rendelenmiş)
● 10 g kabartma tozu
● 6 g toz tarçın
● 80 g yulaf kepeği
Hazırlanışı:
Ayçiçek yağı, yumurta ve balı mikserde çırpın. Rendelenmiş havuç hariç diğer malzemeleri (kepeğin 65 gramı) bir kapta karıştırın. Mikserde çırpılarak kabaran yumurtaya önce rendelenmiş havuç daha sonra da ayrı bir kapta karıştırdığımız kuru malzemeleri yedirin. Hazırlanan kek harcını kalıba dökün. Üzerine kalan kepekten serpin. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında 30 dakika pişirin.
Sadece 143 kalori

Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here