Ana Sayfa Genel Beyaz dutun faydaları nelerdir? İşte iyi geldiği hastalıklar

    Beyaz dutun faydaları nelerdir? İşte iyi geldiği hastalıklar

    Hem lezzetli hem de tam bir sağlık deposu olan dut, günde bir avuç tüketildiğinde demir ihtiyacının yüzde 30’unu, lif ihtiyacının ise yüzde 20’sini karşılıyor. Peki dut meyvesinin faydaları nelerdir? Hangi hastalıklara iyi gelir? Diyabet hastaları dut meyvesini nasıl tüketmeli? Gelin detaylarına birlikte göz atalım…

    BEYAZ DUT HANGİ HASTALIKLARA İYİ GELİR? *

    İçeriğindeki C, A ve K vitaminleri, beta karoten, alfa karoten, lif, magnezyum, kalsiyum, potasyum ve yüksek antioksidanlar sayesinde kanserden kalp hastalığına, kansızlıktan enfeksiyona kadar sayısız hastalığa iyi geliyor. Demir içeriği diğer meyvelere oranla oldukça yüksek olan dut, ağrıları dindiriyor, yaşlanma etkilerine meydan okuyor. Memorial Wellness Beslenme Danışmanı Dyt. Vildan Çelik, dutun faydaları ve tüketiminde dikkat edilecek noktalar hakkında bilgi verdi.

    BEYAZ DUT’UN FAYDALARI NELERDİR? *

    • Dut, hem çözünür hem de çözünmez lif için ideal bir kaynak. Çözünür lif, kan şekerini kontrol etmeye ve zararlı kolesterol seviyelerini azaltmaya yardımcı olurken; çözünmeyen lif ise sağlıklı bir sindirim sistemi için gerekli.

    • Bir porsiyon dutta günlük lif ihtiyacının yüzde 20’si bulunuyor.

    • Dut antosiyaninden zengin iyi bir antioksidan kaynağı. Antosiyanin antiinflamatuar etkisi ile ağrıyı azaltıcı ve iyileştirici özellik gösteriyor.

    • İçeriğindeki resveratrol ile antiaging kaynağı. Yapılan çalışmalar, resveratrolün kan basıncını düşürdüğünü ve kalp hastalığı riskini azaltabildiğini gösteriyor.

    • Antioksidandan bu kadar zengin bir meyve aynı zamanda serbest radikallerle savaşan kansere ve yaşlanmaya karşı koruyucu etkiye de sahip.

    • Dut meyvesi çok yüksek oranda C vitamini kaynağı. C vitamini, bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek ve hasarlı dokuları onarmak için çok önemli.

    DİYABET HASTALARI DUTU NASIL TÜKETMELİ? *

    Eğer diyabet hastasıysanız dut tüketirken yanında mutlaka ceviz, badem ya da süt, yoğurt gibi protein ve yağ kaynaklarını da tüketin. Böylece kan şekerinizdeki ani yükselmelerin önüne geçebilirsiniz” diyor.

    DUTU TÜKETİRKEN AŞIRIYA KAÇMAYIN

    Lezzetli olduğu kadar sağlık için de pek çok faydası bulunan dut, kalp hastalıklarından kansere, bağışıklık sistemi hastalıklarından yüksek kolesterole dek birçok hastalığa karşı koruyucu etki gösteriyor. Buna karşın lezzetine kanıp ölçüyü aşmayın! 

    Acıbadem Maslak Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Özge Öçal “Bir çay bardağı dut, bir porsiyon meyveye eşdeğerdir. Günde bir çay bardağı dut tüketerek dutun faydalarından yararlanabilirsiniz.

    YORUM YAZIN

    Please enter your comment!
    Please enter your name here