Ana Sayfa Beslenme & Diyet Bikini vücudu için harekete geçmenin tam zamanı

Bikini vücudu için harekete geçmenin tam zamanı

mayis-2011-diyet-resim

Yaz aylarını pareoların arkasına gizlenerek geçirmek zorunda kalmamak için beslenme alışkanlıklarınızı yeniden düzenlemenin vakti geldi de geçiyor bile. Unutmayın, mayıs ayını diyet ve spora ayıranları yaz ayları boyunca keyifli günler bekliyor…

Haydi itiraf edelim… Mart ayı ile birlikte kışın aldığımız kilolardan kurtulmaya karar verdik ama günler hızla geçti, bugün yarın derken birçoğumuz hala diyete başlayamadık. Yazın kumsallarda ve havuz başlarında bikinilerimizin içinde özgüvenle dolaşabilmek için vermemiz gereken kiloları sabırla taşıyoruz. Ama moral bozmaya gerek yok. Henüz geç kalmış sayılmayız, üstelik havaların ısınmasıyla birlikte doğa da bizim kilo vermemiz için elinden geleni yapmaya başladı. Pazar tezgâhları onlarca çeşit taze meyve-sebze ile dolu, sıcak hava bizi oturduğumuz yerden kaldırıp sokaklara çıkarıyor; daha fazla hareket ediyor daha fazla sıvı tüketiyoruz. Buna biraz da bilinç ve irade kattık mı güzel ve orantılı bir vücuda sahip olmamamız için hiçbir neden yok. Baharı yaza bağlayan mayıs ayının bize gösterdiği ipuçlarını takip ederek hayalimizdeki vücuda kavuşmanın mümkün olduğunu söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Taylan Kümeli, şok diyetlere başvurmadan sağlıklı zayıflamanın yollarını formsantè okuyucuları ile paylaştı. Deniz mevsimine sayılı günler kala daha güzel bir vücut için neler yapabiliriz? Kışın daha çok ihtiyaç duyduğumuz ancak bize kilo olarak geri dönen iki besin grubu var; karbonhidratlar ve yağlar. Oysa bahar sofraları bitkisel proteinler açısından daha zengin oluyor. Soframızı mevsimin şekillendirmesine izin vermemiz gerekiyor. Taze otlar, salatalarda kullanabileceğimiz taze sebzeler, envai çeşit mevsimlik sebze ve meyvelere mönülerimizde daha çok yer vermeliyiz. Pişirme şekillerimizi de mevsime uydurmalıyız diye düşünüyorum; bunun da bize çok yardımı olacak. Havaların ısınması aynı zamanda, bizi daha çok hareket eden organizmalara dönüştürüyor. Kapalı alanları terk ediyor ve açık alanlara daha çok rağbet ediyoruz. Bu mevsimsel ilkeyi takip etmek dahi kışın aldığımız kiloları vermemize yardımcı oluyor.
Bu dönemde nasıl bir diyet programı öneriyorsunuz?
Şok, hazır ve şablon diyetlerden, kısacası size gerçek olamayacak kadar süratli kilo vereceğinizi vadeden listelerden kaçınmanız gerekiyor. Aksi halde tehlikeli ve nadir de olsa ölümcül sonuçlarla karşılaşabilirsiniz.
Bahar ve yaz aylarında diyet yapmayı kolaylaştıran faktörler nelerdir?
Aslında her şey lehimize işliyor. Artık kiloları saklayacağımız uzun, kalın giysiler yok. Bu, ilk aşamayı, kabullenişi getiriyor. Sonra, diyet yapmanın maliyeti düşüyor. Çünkü tezgahlar zenginleşiyor, türler artıyor ve fiyatlar düşüyor. Kurutulmuş ve nadir bulunan yiyeceklerin yerini tazeleri alıyor. Isınan hava, ister istemez ağır gıdalardan kaçınmamızı sağlıyor. Taze ve hafif beslenmeyi vücudumuz kendiliğinden istiyor. Sıvı ihtiyacımız arttığı için tüketimimiz de kaçınılmaz olarak artıyor.
Diyete alışma süreci ne kadar sürüyor? İlk günlerin zorluğunu aşmanın ipuçları var mı?
Sadece bir gün sürüyor… Bedenimizle ve kendi doğamızla, ekstra durumlar haricinde daha uzun süre kavga edemiyoruz. Kötü uyku düzeni olan bir kişinin, biyoritmini düzeltmesi bir gününü alyor. Aynı şekilde bir günlük açlığınız sizi baştan çıkartmaya çalışıyor ama başarıyla tamamladığınız 24 saatin ardından Nietzsche’nin dediği gibi “Öldürmeyen her şey güçlendirir” ilkesi işliyor ve baştan çıkarıcılara karşı güçlenmiş ve sağlamlaşmış hale geliyorsunuz. Bu süreçte buzdolabınızda ve kıyılarda sizi baştan çıkartacak yiyecekler kalmamasını öneriyorum. Ama kendinize meydan okumayı seven biri olabilirsiniz. Yine de zor durumlarda dahi, elinizi attığınızda diyetinize aykırı bir yiyeceğe çarpmamanız gerekiyor.
Diyet yaparken besin takviyesi kullanılmasını öneriyor musunuz?
Besin takviyelerini önermiyorum ancak kişinin klinik bulguları ışığında ve bir dahiliyeci ile yapacağım konsültasyonun arkasından mümkün olabilir. Herkes “masum ve reçetesiz” dahi olsa besin takviyesi kullanamaz.

ÖNERİLER
■ Yemeklerinizi mutlaka güzel sunumlarla hazırlayıp tüketin.
■ Diyetiniz süresince her sabah kalktığınızda “Dün başardım, demek ki bu iş oluyor” cümlesini mutlaka tekrar edin.
■ Yemeklerinizi sevdiğiniz baharatlarla tatlandırın.
■ Su içmeyi hatırlamak için ferah bir sürahiyi ve büyük bir bardağı gün boyu göreceğiniz bir yere yerleştirin.
■ Diyette olduğunuz fikrini unutmak için yeni uğraşlar edinin.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Taylan Kümeli
Beslenme ve Diyet Uzmanı Taylan Kümeli
Beslenme ve Diyet Uzmanı Taylan Kümeli’den
BİKİNİ VÜCUDU DİYETİ
HER SABAH UYANINCA
● 1 bardak sıcak su
● 1 dilim limon
● 1 dilim elma
● 1 dilim ayva
● 1 parça kabuk tarçın
● 1 parça zencefil
● 1 çay kaşığı elma sirkesi

mayis-2011-diyet-resim-2KAHVALTI
1. SEÇENEK
● 1 orta boy ayvayı 2 eşit parçaya bölün ve haşlayın
2 yemek kaşığı lor peyniri veya dil peyniri, tarçın, 1/2 ceviz içini karıştırıp ayvanın çekirdek boşluklarına bu karışımı ilave edip fırına verin
2. SEÇENEK
● 2 dilim diyet etimek
● 5 yeşil zeytin
● 1 çay kaşığı zeytinyağı, kekik
● Domates, salatalık, maydanoz
2 SAAT SONRA
● 1 adet probiyotik yoğurt
● 1 yemek kaşığı altın çilek
● 1 kuru kayısı
● 1 çay kaşığı toz tarçın

mayis-2011-diyet-resim-3ÖĞLE
PAZARTESİ-ÇARŞAMBA
● Doyana kadar pırasa çorbası

SALI-PERŞEMBE
● 150 gram haşlanmış tavuk
● Haşlanmış sebze tabağı (brokoli, kabak)

CUMA–CUMARTESİ-PAZAR
● 1 adet kepekli lavaş
● 2 adet haşlanmış sosis
● Domates, sivri biber
● Light, buzlu çay

2 SAAT SONRA
● 1 orta boy meyve
● 5 badem

2 SAAT SONRA
● 1 adet müsli bar
● 1 fincan diyet sütlü kahve

AKŞAM
PAZARTESİ-ÇARŞAMBA
● Doyana kadar zeytinyağlı sebze
● Cacık ( 200 gr. diyet yoğurt ile hazırlanmış )

SALI-PERŞEMBE
● 8 yemek kaşığı yeşil mercimek
● 1/2 su bardağı kepekli erişte yemeği
● Salata

CUMA–PAZAR
● Menemen (2 yumurta )
● 1 dilim esmer ekmek+salata

CUMARTESİ
Serbest
2 SAAT SONRA
● 1 orta boy meyve
● 1 çay bardağı diyet kefir

Yaprak Çetinkaya

Formsante Dergisi Mayıs 2011 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here