Ana Sayfa Fitness Bikini vücudu için hazırlanın!

Bikini vücudu için hazırlanın!

mart-2012-fitness-kartlari-resim-1

‘Kışı hala iliklerimizde hissederken bikinilerden, denizden, güneşlenmekten bahsetmek için biraz erken değil mi?’ diyebilirsiniz. Ancak kışın biriktirdiğimiz kiloları vermek ve şekle girmek için önümüzde sadece 3 ay var!

Divan Otelleri’nde hizmet veren Puri Spa ve Fitness’dan eğitmenler İsa Ac ve Gökçen Alaca ile birlikte hazırladığımız 52 fitness kartını, vücudunuzun fitness düzeyine göre istediğiniz gibi seçip, harmanlayıp kullanabilirsiniz. Kartlarda her kategoriye farklı bir renk verdik. Böylelikle kendiniz için bir program oluşturmak istediğinizde işiniz kolaylaşacak. Örneğin o gün her gruptan birer egzersiz yapmak istiyorsanız her renkten birer kart seçebilirsiniz. Ya da sadece karın kaslarını çalıştırmak istiyorsanız yeşil kartlardan bir program hazırlayabilirsiniz.
mart-2012-fitness-kartlari-resim-2

KARTLARI NASIL KULLANACAKSINIZ?
● Yeni başlayanlar her gün bir renkten 2-3 kart seçerek tek kas grubunu çalıştırabilir. Örneğin bir gün kol, diğer gün karın gibi. Tek grup çalışıldığında ara verilmesine gerek yoktur. Her gün farklı bir kas grubu çalıştırılabilir.
● Yine yeni başlayanlar, her gruptan 1 kart seçip (esneme hariç, esnemeyi egzersizden önce ya da sonra yapın) farklı kasları bir defada çalıştırabilir. Bu durumda egzersizler arasında 1-2 gün dinlenilmesi gerekir.
● Daha ileri fitness düzeyinde olanlar tüm renklerden 2’şer kart harmanlayabilir. Ya da planı şöyle oluşturabilir: Göğüs ve ön kol egzersizlerinden 3’er kart; sırt ile arka kol egzersizlerinden 3’er kart; kalça, karın ve bacak egzersizlerinden 3’er kart.
● Yağ yakımı için her antrenman başında kardiyo kartlarından birini seçerek başlayabilir ve sonrasında seçtiğiniz programı 1 tur olarak dinlenmeden uygulayabilirsiniz. Kardiyo egzersizleri kilo kontrolünde önemli bir yer tutuyor, bu nedenle ara günlerde mutlaka 30-45 dakika yüzme, tempolu yürüyüş, jogging, bisiklet gibi egzersizler yapmayı ihmal etmeyin.

UYARILAR
● Egzersizleri her zaman temkinli, dikkatli bir şekilde uygulayın.
● Egzersizlerden önce ısınmayı (kardiyo kartlarından birini seçerek 5 dakikalık bir ısınma yapabilirsiniz), sonrasında da esneme kartları yardımıyla kaslarınızı esnetmeyi unutmayın.
● Önemli bir sağlık sorununuz varsa, özellikle bel ve boyun bölgenizde problem yaşıyorsanız egzersiz planınızı oluşturmadan önce lütfen hekiminize danışın.

NE GEREKİYOR?
● Yerdeki egzersizleri yapmak için bir mat
● Kendi kondisyon durumunuza göre seçeceğiniz iki adet dambıl
● Bir adet egzersiz topu

Aytaç Özkardaş GOZZİ
Fotoğraflar: Ozan KUTSAL

Formsante Dergisi Mart 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here