Ana Sayfa Fitness Biraz PİLATES, biraz YOGA

Biraz PİLATES, biraz YOGA

mayis-2011-yoga-resim

formsanté’nin bahar hediyesi yogilates kartlarıyla keyifli bir egzersiz disiplini cebinizde! Yoga ve pilatesin tüm faydasını bünyesinde barındıran yogilates ile zihninizi, bedeninizi güçlendirin; günlük yaşamın kaygılarından arınırken kuvvetli kaslara, düzgün bir omurgaya sahip olun…

Yogilates, yoga ve pilatesin temellerini içeren bedensel ve zihinsel bir çalışma. Pilatesin beli ve omurgayı koruyan ve karnı derinden güçlendiren ilkeleri ile yoganın zihinsel sakinliği ve kasları uzatarak geliştiren yaklaşımını bir araya getiren bir sistem… Yoga Time’ın eğitmenleri Deniz Bağan Özoğul ve Sima Havlucu ile birlikte hazırladığımız çalışma, 51 yogilates kartından oluşuyor. Hareketleri nasıl uygulamamız, kartları nasıl kullanmamız gerektiği konusunda ise eğitmenlerimiz şu noktalara dikkat çekiyor:
Kartları nasıl kullanacaksınız?
● Elinizdeki kartlarla çalışmaya başlarken, birkaç dakika da olsa sessizce oturup dikkatinizi dağıtan öğelerden uzaklaşın ve derin nefeslerle sakinliği davet edin. Kısa da olsa bir ısınmanın ardından, her hareket grubundan sizin kuvvet, ihtiyaç ve performansınıza uygun birkaç poz seçerek, bedenin her bölgesini dengeli çalıştıran kendi uygulamanızı oluşturabilirsiniz. Her bir gruba farklı renkler verdik. Bu da dengeli bir çalışma yapma noktasında işinizi kolaylaştıracak.
● Bir eğitmen beraberinde yoga veya pilates çalışmış olmak, pozları anlamanız noktasında aydınlatıcı olacaktır. Kendi gücünüz ve kondisyonunuza göre pozlarda 10-30 saniye kadar kalabilir, hareketleri 5-10 tekrar şeklinde gerçekleştirebilirsiniz.
● Çalışma boyunca nefeslere özen gösterin; nefesi tutmayın ve hareketlere nefes eşliğinde girip çıkmaya çalışın.
● Sınırlarınıza özen göstererek yapacağınız uygulamanın sonunda “Gevşeyin-dengelenin” başlıklı pozlardan birkaçını uygulayın ve mutlaka “Derin dinlenme/ Şavasana” pozunda en az 5 dakika kalarak bedeninizi dinlendirin.
Uyarılar
● Herhangi bir sağlık sorununuz, özellikle omurga problemleri, boyun/bel fıtığı, kalp/tansiyon rahatsızlığınız varsa, hekiminizden onay almadan bu tür bir çalışma yapmamalısınız.
● Eğer hamileyseniz bu programı uygulamayın; bunun yerine hamilelik dönemi için uygun yoga veya pilates derslerine mutlaka eğitmen eşliğinde katılın.
● Bu çalışmada herhangi bir acı hissetmemelisiniz, acı duyarsanız hemen ilgili hareketten çıkın; acı hissetmek, pozu yanlış yaptığınızı veya hareketin size uygun olmadığını gösterir.
Hangi renk hangi bölgeye yönelik?
● KARNI & BELİ GÜÇLENDİRİN
● NEFESİNİZİ AÇIN
● SIRTI & KOLU GÜÇLENDİRİN
● SIRTI & BACAKLARI ESNETİN
● KALÇANIZI ÇALIŞTIRIN
● DENGE KURUN
● OMURGAYI KUVVETLENDİRİN
● GEVŞEYİNDENGELENİN

Aytaç Özkardaş

Fotoğraflar: Ozan Kutsal

Formsante Dergisi Mayıs 2011 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here