Ana Sayfa Beslenme & Diyet Birbirini seven besinlerin gücü ile zayıflayın

Birbirini seven besinlerin gücü ile zayıflayın

kasim-2011-beslenme-resim-1

Bazı besinleri beraber tüketmek besinlerin içeriğindeki bileşenlerin yarattığı olumlu etkilerden maksimum düzeyde faydalanmayı sağlıyor. Bu besinlerin, beraber yenildiklerinde vücutta yarattıkları etki, yalnız başına yenildiklerinde yarattıkları etkiden çok daha fazla olabiliyor.

Tüm besin gruplarından ölçülü olarak tüketmek beslenmeye çeşitlilik katıyor ve bu anlayış bizi sınırlandırılmış diyet listelerinden ve mahrumiyet duygusundan kurtarıyor. Ancak bunun için önce besin gruplarını tanımak gerekiyor. Her gün almamız gereken beş besin grubu bulunuyor; süt-yoğurt-peynir, et-balık-tavuk ürünleri, ekmek ve tahıl grubu, sebze ve meyve, yağ ve şeker. Uzman Diyetisyen Dilara Koçak, “Önemli olan her besin grubunu tüketirken kontrollü olmak. Yağlı ve şekerli gıdayı asla yemeyen ancak çok mutsuz olan incecik insanlar var. Oysa haftada iki gün sütlü tatlı ya da bitter çikolata yemek sizi şişmanlatmaz ama mutlu eder” diyor. Unutmayın, hiçbir besin tek başına suçlu ya da mucizevi değildir. Dilarak Koçak bu konuda önemli noktalara dikkat çekiyor: “Vücudumuzun günlük 50’ye yakın besin öğesine ihtiyacı var. Tek başına hiçbirini mucize yaratıyor gibi tanıtmak ya da bazı besinleri suçlamak doğru değil. Örneğin brokoli ya da elmayı tek başına tüketmek sağlıklı ve zayıf olmaya yetmediği gibi düşman kabul edilen hamburgeri arada bir tüketmek de şişmanlayacağınız anlamına gelmiyor. Yeter ki bunu her gün yapmayın ve yanına kızarmış patates ekleyip bol ketçapla süslemeyin.”

kasim-2011-beslenme-resim-2 ➨ Enerji veren birliktelik: Nohut ve Kırmızı Biber
Her beş kadından biri, enerji sağlayıcı demir mineralini yeterli olarak alamıyor. Demir açısından zengin besinleri bol miktarda tüketmek bile vücudun demiri işleme sokmaması halinde bir işe yaramıyor. Bitkisel kaynaklardan alınan demirin vücuttaki emilim oranı da daha düşük oluyor. Peki beslenmemizde mutlaka yer vermemiz gereken kuru baklagillerden olan nohuttan gelen demir boşa mı gidecek? Hayır! Nohut yemeğinin içine C vitamini içeren kırmızı biber eklemek demirin hücrelere girmesini sağlıyor. Çünkü kırmızı-turuncu renkteki sebzelerde bulunan C vitamini, demir emiliminde anahtar rol oynuyor ve bitkisel kaynaklı demirin kilidini açıyor. Böylece kan hücereleri demiri içeri alabiliyor. Humusun üzerine kırmızı biber ekleyebilir ya da salatalarınızı nohut ve kırmızı biber ile zenginleştirebilirsiniz.

kasim-2011-beslenme-resim-3 ➨ Keskin gözler için: Ispanak ve Avokado
Yaş faktörünün yanı sıra yetersiz ve dengesiz beslenme, stres ve genel kirlilik de göz sağlığımızı olumsuz etkiliyor. Özellikle C ve E vitaminleri ile lutein göz sağlığı için önem taşıyor. Ispanak, gözlerimiz için koruyucu olarak görev yapan lutein ve A vitamini içeriyor. Avokado da antioksidan vitaminler olarak bilinen A, C ve E vitaminleri açısından çok zengin… Ayrıca avokado, lutein ve A vitamininin emilmesini sağlayan yağları da içeriyor. Haşlanmış ıspanak salatanızın üzerine zeytinyağı yerine avokado ekleyebilir ya da ıspanak ve avokadoyu püre haline getirip, et yemeklerinizin yanında sos olarak kullanabilirsiniz. Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here