Birbirini seven besinlerin gücü ile zayıflayın

Dengeli beslenebilmek için kolay çözümler
● Kalori saymayın, dengeli beslenin.
● Porsiyon ölçülerinizi küçültün.
● Haftada iki gün balık yemeye çalışın.
● Çay ya da kahvede şeker kullanmayın.
● Salataya bir tatlı kaşığından fazla yağ eklemeyin.
● Haftada en az bir kez kuru baklagil yemeye çalışın.
● Doymuş yağ tüketimini azaltın
● Alkol tüketiminizi sınırlandırın.
● Su içmekte zorlanıyorsanız bitki çaylarına ağırlık verin.
● Her gün iki-üç kuru kayısı ve ceviz tüketin.
● Kuru meyveleri de kullanın.
● Yıllık sağlık muayenenizi ihmal etmeyin.
● Sebze çorbalarını sevmeye çalışın.
● Haftada bir-iki gün yumurta yemekten korkmayın.
● Fiziksel açlık ile duygusal açlığı ayırt edin.
● Öğün atlamayın.
● Çeşitli beslenin.
● Zeytinyağını ve yağlı tohumları (fındık, badem ve ceviz) tercih edin.
● Etiket okumaya başlayın.
● Günlük menülerinizde süt, yoğurt ya da ayrana yer verin.

YASAKSIZ DİYET İÇİN ÖRNEK MENÜLER

Bir yandan sağlıklı beslenmeye çalışırken diğer yandan sosyal hayatı sürdürmek, hasretini çektiğiniz yemeklerin arada bir tadına bakmak yani yasaksız yaşamak aslında zor değil. Bunun için sadece birkaç detaya dikkat etmeniz yeterli… “Yasaksız diyet yapanlar tekrar kilo almıyor” diyen Diyetisyen Dilara Koçak, mutsuz olmadan sağlıklı beslenmek isteyen ve 1200-1400 kalori ile kilo vermeye çalışan kadınlar için örnek menüler hazırladı. Kebap meraklısına da pizza dostuna da ipuçları aşağıda…

kasim-2011-beslenme-resim-71 – PİZZA SEVENLER İÇİN MENÜ
➨ Sabah
2 dilim ekmek, 1 dilim az yağlı dil peyniri, Çiğ sebzeler
➨ Ara
3 adet kuru kayısı
➨ Öğle
Yarım pizza (3 dilim ekmek, 2 tatlı kaşığı yağ, 3 köfte büyüklüğünde et)
➨ Ara
1 porsiyon meyve, 1 kase yoğurt ya da 1 bardak süt (istenirse kahveli)
➨ Akşam
8 yemek kaşığı zeytinyağlı sebze, 1 kase mercimek ya da ezogelin çorbası (1 dilim ekmeğe eşittir), Salata
➨ Ara
2 porsiyon meyve, İpuçları: İtalyan restoranlarında fark edilmeyen kalori, yemek gelmeden önce servis edilen çıtır ekmekler, grissiniler ve baharatlı zeytinyağlarından geliyor.

kasim-2011-beslenme-resim-82 – DOĞUM GÜNÜ MENÜSÜ
➨ Sabah
1 dilim az yağlı kaşar peyniri ve 2 dilim kepekli ekmekle tost, Çiğ sebzeler
➨ Ara
1/2 su bardağı süt, 1/2 paket diyet bisküvi (1 dilim ekmeğe eşittir)
➨ Öğle
1 kase kremasız çorba (1 dilim ekmek), 8 yemek kaşığı zeytinyağlı sebze, 3 yemek kaşığı az yağlı yoğurt
➨ Ara
1 dilim doğum günü pastası
➨ Akşam
3 köfte kadar ızgara tavuk ya da balık, söğüş salata (yağsız)
➨ Ara
2 porsiyon meyve, İpuçları: Özel günlerde biraz esnek olun ve keyfini çıkarın. Unutmayın, korku ve endişe vazgeçmeyi besliyor. Burada anlatıldığı şekilde haftada iki kere doğum günü pastası yemek kilo verme hızını etkilemez. Spor yapıyorsanız egzersizi biraz artırabilirsiniz. Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here