Bodycombat ile enerji patlaması yaşayın!

eylul-2011-fitness-2-resim-1

Uzakdoğu savaş sanatlarından esinlenen ve dünyada milyonlarca fanı bulunan Bodycombat dersi, formsante’nin hediyesi kartlarla artık cebinizde!

Grup derslerinde dünyaca ünlü bir marka olan Les Mills’in, Uzakdoğu savaş sanatlarını harmanlayarak 50 dakikalık bir derse dönüştürdüğü Bodycombat’ın, tüm dünyada milyonlarca tutkunu var. Hızlı müzik eşliğinde belli bir koreografi içinde uygulanan derste tekmeler, yumruklar havada uçuşuyor, tam bir enerji patlaması yaşanıyor. Güç egzersizleriyle kardio çalışmasının buluştuğu bu son derece enerjik programın içeriğinde karate, boks, tekvando, tai chi ve muay thai gibi farklı disiplinler bulunuyor. formsanté’nin bu ayki hediyesi olan Bodycombat kartlarını Coliseum Sportif Yaşam Kulübü fitness eğitmenlerinden Oğuzhan Erdemir ve Hatice Çağlar ile birlikte hazırladık. Les Mills’in ilk Türk eğitmenlerinden biri olan Oğuzhan Edemir aynı zamanda Dünya Shotokan Karate Şampiyonu ve 16 yıldır karateyle uğraşıyor. Kartlarda modelliğimizi yapan Hatice Çağlar ise aynı spor merkezinde fitness ve aerobik eğitmeni.

BODYCOMBAT’IN YARARLARI
➤ Kalp ve akciğer fonksiyonlarını geliştirerek kalp hastalığı riskini azaltmaya yardımcı oluyor.
➤ Ana kas gruplarını şekillendiriyor.
➤ Daha fit bir vücut için kalori yakılmasını sağlıyor.
➤ Koordinasyon ve çevikliği artırıyor.
➤ Kemik yoğunluğunu artırmaya yardımcı oluyor.
➤ Duruşu ve dayanıklılığı geliştiriyor.
➤ Özgüveni güçlendiriyor.

KARTLARI NASIL KULLANACAKSINIZ?

Kartların her birine bir numara, her bölüme de bir renk verdik. Dersi, bu sıralamaya göre uygulayabilirsiniz. Akıştaki temel başlıklar ise şöyle sıralanıyor:
eylul-2011-fitness-2-resim-2
● Kartlarda zaman zaman sözünü ettiğimiz “rakip” elbette hayali… Örneğin “rakibin mide hizasına vuruş” dediğimizde sadece tekmenin ya da yumruğun konumunu tanımlamak için bu terimi kullanıyoruz.
● Güvenli bir şekilde ne kadar yukarı tekme atabildiğinizi basit bir testle anlayabilirsiniz. Bacağınızı öne-yukarı doğru kaldırabildiğiniz kadar kaldırın ve 5 saniye boyunca durun. 5 saniye boyunca durabildiğiniz yükseklik sizin güvenli bir şekilde tekme atabildiğiniz yüksekliktir. Yeni başlayanların rakibin diz hizasını hedef almaları öneriliyor.
● Kartlarda belirtilen “tekrar süreleri” ortalama olarak verilmiştir. Yeni başlayanlar kondisyon durumuna göre daha kısa sürelerle egzersizleri tekrarlayıp, ilerleyen günlerde süreyi artırabilir.
● Body Combat egzersizinizi sevdiğinizi hareketli müzikler eşliğinde uygulamak egzersizinizi hem daha eğlenceli bir hale getirecek, hem de havaya girmenizi kolaylaştıracak. Kendinize bir liste yaparak işe başlayabilirsiniz!
● Egzersizlerden önce ısınma kartlarıyla ısınmayı, sonrasında da soğuma kartları yardımıyla kaslarınızı esnetmeyi unutmayın.
● Önemli bir sağlık sorununuz varsa, özellikle bel ve boyun bölgenizde problem yaşıyorsanız egzersiz planınızı oluşturmadan önce lütfen hekiminize danışın.

Aytaç Özkardaş Gozzi

Formsante Dergisi Eylül 2011 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here