Boyun ağrılarını azaltmak mümkün

Günlük yaşamın en sık karşılaşılan sorunları arasında yer alan boyun ağrıları bazen boyun fıtığına da işaret edebiliyor. Beyin ve Sinir Cerrahisi Uzmanı Doç. Dr. Selçuk Göçmen, çalışma hayatını olumsuz etkileyen bu rahatsızlığa karşı alınması gereken önlemleri şöyle sıralıyor:

• Çalışırken boynun doğal pozisyonunun bozulmamasına dikkat edilmeli. Bilgisayar kullanırken ekran göz hizasında, baş- boyun dik ve gövdeyle aynı hizada, monitör-göz mesafesi 50-65 cm olmalı.
• Klima, rüzgar gibi boyna doğrudan gelen hava akımları engellenmeli. Özellikle soğuk havalarda boynu koruyucu kıyafetler tercih edilmeli.
• Uzun süre aynı pozisyonda kalmamaya özen gösterilmeli. 30 dakikada bir pozisyon değiştirip, saat başı 5-10 dakika mola verilmeli.
• Sık telefon görüşmesi yapılıyorsa, kulaklık tercih edilmeli.
• Yastık, boyun boşluğunu desteklemeli. Çok yüksek veya alçak yastık kullanılmamalı. Yolculuklarda boynu destekleyen özel yastıklar kullanmaya özen gösterilmeli.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here