Ana Sayfa Sağlık Boyun ağrısı nedenleri nelerdir? Boyun ağrısına ne iyi gelir?

Boyun ağrısı nedenleri nelerdir? Boyun ağrısına ne iyi gelir?

Günlük hayatta sık karşılaşılan ve yaşam kalitesini olumsuz etkileyen boyun ağrısı, birçok sebepten dolayı meydana gelmektedir. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Yasemin Soytürk Özseren, boyun ağrısının nedenleri nelerdir? Boyun ağrısı çeşitleri nelerdir? Kaç çeşit boyun ağrısı türü vardır? gibi konularda önemli bilgiler verdi. 

Boyunda ağrı problemi; bel ağrısından sonra en sık karşılaşılan durumdur. Kronik boyun ağrısının kaynağı, günümüz teknolojine rağmen bazen tespit edilememektedir. Boyunda ağrı probleminin nedenleri romatizmalara bağlı olabilir.

BOYUN AĞRISININ NEDENLERİ ŞUNLARDIR:

  1. Stres
  2. Sigara alışkanlığı
  3. Alkol tüketimi
  4. Yaş ve kilo kriteri
  5. Fiziksel olarak yapılan yanlış hareketler
  6. Kronikleşen ağrılar 

Bunun yanı sıra; mekanik, postural (duruş), kronik ve musküler (kas dokusu) kaynaklı da olabilmektedir. Boyun ağrısının nedenlerini dört genel başlık altında toplayabiliriz.

BIOMEKANİK NEDENLİ BOYUN AĞRILARI *

-Servikal spondilaz: Küçük ölçekli travma sonucu oluşan ve yaşa bağlı tekrarlayan, 40’lı yaşlar üzerinde görülen hastalık,
-Aksiyel boyun ağrısı: Boyundaki eklem, bağ ve kas kaynaklı hastalık,
-Servikal miyolapati: Omurilik basısı durumu,
-Radikülepati: Sinir kökü sıkışması iltihabı,
-Whiplash yaralanmalar: Genellikle kaza sonucu oluşan kamçı yaralanmalarıdır.

ROMATOLOJİK KAYNAKLI NEDENLER *

-Fibromiyalji: Genel kas ağrısı ve kronik ağrı ile belirgin yumuşak doku romatizması,
-Romatoid artrit: Eklem iltihabı,
-Spondiloartropatiler: Vertebra, periferik eklem ve eklem çevresi yapılarda iltihabi durum,
-Miyofasiyel ağrı sendromu: Eklem dışı romatizma,
-Difüz idopatik skeletal hiperostozis: Tendon ve eklem kapsüllerinin kalsifikasyon etkisiyle hiperostoz ve işlevsel bozukluğa neden olduğu hastalık,
-Polimyaljia romatika: Yüksek yaştaki kişilerde omuz ve pelvik ağrı ve sabah tutukluğu ile belirgin inflamatuvar bir hastalık.

METABOLİK KAYNAKLI NEDENLER *

-Gut: Ürik asit birikimi kaynaklı hastalık
-Psödogut: Kalsiyum pirofosfat depolanma hastalığıdır. Yalancı gut da denilir.
-Osteoporoz: Kemik erimesi
-Paget: Yaşlılarda görülen kemik hastalığı

ÇEŞİTLİ DİĞER NEDENLER *

-Tortikolis: Eğri boyun
-Kötü postür: Kötü duruş
-Distonia
-Travmalar
-Tümörler
-Yansıyan ağrılar
-Enfeksiyonlar

BEL VE BOYUN AĞRILARINA DİKKAT!

*

BOYUN AĞRISININ NEDENLERİ *

Boyun ağrısından şikâyet eden kişiler, genelde başka bölgelerindeki aynı tarz ağrılardan da şikâyet edebilmektedir.

Boyun ağrısı yaşayan hastalarda büyük bir oranda görülen ortak özellik ise; günlük yaşantıları içerisinde stres yaşamalarıdır. Boyun ağrısı nedenlerinden biri olmasa da, cinsiyet olarak kadınların bu problemden daha fazla yakındıkları da tespit edilmiştir. Ağrıya neden olabilecek faktörlere bakıldığında; sigara alışkanlığı ve alkol tüketimi olan kişilerin daha fazla problem yaşadığı görülmektedir. Problem yaşayan kişinin yaşı, kilosu da ağrıya etkileyebilecek durumlardandır. Ağrının en belirgin nedeni, fiziksel olarak yanlış hareketler yapılmasıdır. Kronikleşen ağrılar daha fazla problem olmaktadır. Romatalojik kaynaklı boyun ağrılarında romatizmal değerlendirme ve tedavi de oldukça önemlidir.

BOYUN AĞRISINA NE İYİ GELİR? *

Özellikle masa başı işlerde çalışanların sık sık karşılaştığı boyun ağrısı, birçok kişinin şikâyetçi olduğu bir sağlık problemidir. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Yasemin Soytürk Özseren, boyun ağrısını önlemek için yapılması gerekenleri sizler için anlattı.

Boyun ağrısı yaygın bir problemdir. Boyun kasları, bilgisayar kullanırken ya da bir çalışma tezgâhı üzerinde çalışırken çalışma şeklinizdeki duruş bozukluğu kaynaklı olabilir. Ostoartrit gibi çeşitli nedenlerden de kaynaklanabilir. Boyun ağrısı sık olmasa da daha ağır durumların belirtisi de olabilir. Boyun ağrısına kollarda, ellerde ve parmaklarda uyuşma da ekleniyorsa tıbbi yardım alınmada hızlı davranılmalıdır.

Duruş pozisyonu önemli

Boyun ağrısına iyi gelecek durumları konuşurken, öncelik boynumuzu ağrıya neden olabilecek faktörlerden koruyarak başlamak gerekir. Bunların başında duruş pozisyonumuzun sağlıklı ve bulunduğu çalışma ya da dinlenme ortamına uygun tutulması gelmektedir. İyi bir duruşun tanımı ayaktayken ya da oturma pozisyonunda omuz, kalça ve kulaklarının düzgün bir hata şeklinde dik olmasını gerektirir.

Germe ve esneme egzersizleri yapın

Yaptığımız iş, yolculuk ya da çalışmalara sık sık ara vererek vücudumuzu dinlendirmeliyiz. Bu dinlenme sırasında; boynunuz ve vücudunuzun geri kalanı için çeşitli germe ve esneme egzersizleri yapın. Bilgisayar ile çalışanlar için, bilgisayar ekranı göz hizasında olacak şekilde sandalye ve masanızı ayarlamalısınız. Diz pozisyonu kalça hizasından bir kademe aşağıda olmalıdır. Sandalyenizin kolçaklarını kullanarak destek almanız da gerekmektedir.

Boyun ağrısını önlemek için neler yapılabilir?

Günümüzde yaygın olarak uzun sürelerde telefonu kulağımıza tutuyoruz. Bu tutma işinden kaçınmalıyız. Kablosuz kulaklıkları ya da hoparlör kullanmayı tercih etmemiz gerekmektedir. Sigara kullanımı, boyun ağrısı riskini arttıran önemli faktörlerden bir diğeridir. Dolayısıyla sigara kullanmayı bırakmalısınız. Askılı ağır çantalar kullanmakta boynunuzu zorlayan unsurlardandır. Bu tarz çantalar kullanmamalısınız. Uyku pozisyonu baş ve boynun aynı hizada olduğu durumlarda sağlıklıdır. Diğer pozisyonlar boynunuzu zorlayacaktır. Yatarken küçük bir yastık kullanmalısınız. Uyku sırasında sırt üstü pozisyonda kalmak omurilik kaslarının düz kalmasını sağlayarak uygun bir duruş olacaktır.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here