Ana Sayfa Sağlık Brokoliyi ölçüsünde tüketin

Brokoliyi ölçüsünde tüketin

06012014 sagrap1

Düzenli olarak brokoli yemek, yağ ve şekerin zararlı etkilerini yok etmeye yardımcı oluyor. Gıda Araştırma Enstitüsü uzmanlarına göre; sağlıklı sebzeler glukorafanin içeriyor ve bu bileşim mitokondri işleyişinin artırımını destekliyor. Mitokondri, hücrelerde enerji ihtiyacını karşılamaya yardımcı oluyor. Ancak çok fazla diyet yapan kişilerin mitokondri işleyişine fazla yüklenme yapabiliyor, metabolizmayı yavaşlatıyor ve iltihaplanma yapabiliyor. Bu yüzden brokoli tüketimini de abartmamak gerekiyor; beş günde birden fazlasından kaçının.

Biraz mola…

Aynı anda birçok işin üstesinden gelebilme yeteneği sanki biz kadınların en önemli meziyetlerinden biri. Özellikle çalışıyor ve evliyseniz… Tamam aynı anda hem çocuklara hem eşinize hem de işinize yetebiliyorsunuz ama bazı dönemlerde durum sandığınızdan farklı işliyor. Psikoloji Bilimi dergisinde yayınlanan araştırmaya göre, aynı anda birden fazla görevi yönetmek için olan yeteneğimiz yumurtlama sırasında azalıyor. Çalışmada, östrojen seviyesinin kadın beyin fonksiyonu ile etkileşimi gösteriliyor. Eğer ayın belli bir zamanında stresli ve endişeli hissediyorsanız iş yükünüzü azaltmanız gerekiyor. “Bu işle başa çıkamayacağım” diye düşünüyor olmanız hormonlarınızdan kaynaklanıyor. Bu zamanlarda sadece bir-iki görevi üstlenin ve gerisini erteleyin!

 

06012014 sagrap2 Önce koşu, sonra yeşil çay

Koşudan sonra sıcak bir yeşil çay, vücudun hızla toparlanmasına yardımcı oluyor. Yapılan araştırmalara göre doğal yeşil çay karışımında bulunan kateşin maddesi, koşudan sonra kasların toparlanmasına olumlu etki ediyor.

 

Mide yanması mı yaşıyorsunuz?

Greyfurt, çikolata, kahve, alkol ve yağlı besinlerle tetiklenen ağrılar, reflüye neden olabiliyor. Bunların yerine midenizle dost besinleri küçük porsiyonlarla yemeyi deneyebilirsiniz;

* Yulaf: Kahvaltı için, yağ oranı düşük yulaf taneleri yiyin.

* Taze zencefil: Reflü ile mücadele için doğranmış taze zencefil üzerine sıcak su dökün. Vücudunuzdan asidi atmasına yardımcı olması amacıyla zencefilli suyunuza birkaç tane taze nane yaprağı ekleyin, her sabah için.

* Rezene: Öğle yemeği için hafif bir salata ve ince dilimlenmiş taze rezene, midedeki asit oluşumlarını azaltıyor. Rezene sindirim ve bağırsak şikayetleri tedavisinde iyileştirmeye yardımcı oluyor.

 

Formsanté Dergisi Aralık 2013 sayısı

 

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here