Bu besinler mutluluk veriyor!

Mutlu olmak o kadar kolay değil’’ diyorsanız, büyük bir yanılgıya kapılıyorsunuz. Çünkü bazı besinlerin içerdikleri endorfin, serotonin gibi maddeler sayesinde bizi neşelendirecek etkileri var. İşin püf noktası hangi sorunda hangi besinleri tüketmek gerektiğini bilmek!

Bugün müdürünüzle maaşınız konusunda konuşmanız gerekiyor, akşam da iş seyahatinden dönecek olan eşinize mükellef bir sofra hazırlamalısınız. Ancak kendinizi o kadar yorgun, sinirli ve düşünceleri dağılmış halde hissediyorsunuz ki tüm bunları kaldırabileceğiniz konusunda ciddi endişeleriniz var. “Ne yapacağım ben şimdi? diyerek karalar bağlamanıza gerek yok! Enerjinize yeniden kavuşmak ve mutlu olmak sizin elinizde.

Üstelik, son derece keyifli bir metotla; birbirinden lezzetli besinlerin mutluluk veren etkilerinden faydalanarak! Çünkü bazı besinler içerdikleri endorfin, serotonin veya diğer maddelerle size mutluluğun kapılarını aralıyorlar. İşin püf noktası ise, hangi psikolojik sorununuzda hangi besinleri tüketmeniz gerektiğini bilmekten geçiyor!

Deliksiz uyumak istiyenlere
Hafif Sakinleştiriciler
Kız kardeşinizle tartıştığınız yetmiyormuş gibi, işyerinde tüm mesainizi, çözülmesi zor bir sorunun üstesinden gelmek için harcadınız. Gün boyunca peşinizi bırakmayan sıkıntılar, evinize döndüğünüzde de beyninizi kemirmeye devam ediyor. Aşırı stresli bir günün ardından gece rahat bir uykuya dalmanız zor gözüküyorsa, o zaman vücudunuzun karbonhidrata ihtiyacı var demektir. Örneğin, patates, pirinç, makarna ve bal gibi. Ama siz siz olun, mutlaka protein içermeyenleri tercih edin! Çünkü karbonhidrat, sakinleşmenizi sağlayan serotonin maddesinin beyinde serbest kalmasını sağlıyor. Fakat buna protein eklendiğinde bu kez tam tersi bir etki yaparak serotonin üretimini önlüyor. Dolayısıyla, stresli bir günün ardından uykusuzluk çekmemek için bu size zor gelse bile patatesin yanında peynir veya yoğurt yemeyin. Proteinden zengin bir bardak sıcak süt yerine, balla tatlandırılmış melissa çayını yudumlayabilirsiniz mesela. Bal ve melissanın içeriğindeki esansiyel yağ asitleri, doğrudan duyularımız üzerine etki ederek sinir sistemimizi rahatlatıyor ve böylece bizi uykuya hazırlıyor. Anason, haşhaş ve papatya da aynı özellikleri sayesinde deliksiz bir uykuya yardımcı oluyor.

Küçük krizleri atlatmak için
Acı mutluluk veriyor
Dünyanız aniden paramparça olmaya başladığında biraz acıya sarılın. Çünkü ağızdaki yanma duygusu, beyinde mutluluk duygusu veren endorfin maddesinin salgılanmasını sağlıyor. Krizle karşılaştığınızda yemeklerinize biraz acı serpebilir veya yeşil biber yiyebilirsiniz. Aynı şekilde muz veya ananas gibi serotonin içeren besinler de mutlu olmanıza yardımcı oluyor. Buna rağmen bir krizle karşılaştığınızda çikolata yemeden sakinleşemiyor musunuz? O zaman bir parça çikolatayı kendinizden esirgemeyin. Çikolata stresin bir numaralı düşmanı. Dilinizin üstünde bir parça çikolatayı yavaşça eritip, o coşku veren tadı almanız, hayatın oldukça keyif veren yanlarından biri kuşkusuz. Üstelik çikolata beyindeki serotonin seviyesini artırıyor, böylece mutlu olmamızı sağlıyor.

Mutlu eden diğer besinleri merak ediyorsanız bu ay Formsante okumalısınız!

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here