Ana Sayfa Beslenme & Diyet Çalışan kadının beslenme tüyoları

Çalışan kadının beslenme tüyoları

Saatlerinizin çoğu çalışarak geçiyor, yoğun tempoda beslenmenize dikkat edemiyorsanız bu satırlardaki maddelere bir göz atın!

Yine stresli bir iş günü… Belki de günlerden pazartesi ve siz o kadar işin içinden yara almadan sıyrılmak için kara kara düşünüyorsunuz. Çok çalışıyor ama işleri yetiştirmek için de kendinizden ödün veriyorsunuz. Öğle yemeklerinizi atlıyor ya da ara öğünlerinizi hatırlamanıza rağmen tüketemiyorsunuz. Su içmeniz gerektiğini bildiğiniz halde es geçiyorsunuz. Haliyle doğru ve sağlıklı beslenemedikçe bedeniniz ve zihniniz çalışma düzeninizi olumsuz etkiliyor. Siz de çalışırken beslenmesine dikkat edemeyen bir kadınsanız bu önerilerimiz çok işinize yarayacak!

HER ÖĞÜNDE SU

Çalışırken kahve ya da çay içmek gibisi yok, bunun farkındayız. Ancak bu içeceklere olan

ilginizi biraz sınırlandırmanız gerekiyor. Her öğün sonrasında bir kahve ya da çay içmek durumu aşırıya kaçırmış oluyor. Gün içinde kaç kahve ya da çay içiyorsunuz bilemeyiz ama sayının ikiyi geçmemesi için çalışmalara başlamanız gerektiğini söyleyebiliriz. Bir sabah bir de akşam içebilirsiniz mesela. Tüm bunları tüketirken su içmeye ekstra özen göstermelisiniz. Unutmayın ki su tüketimi kahve ya da çay içmenizden çok ayrı bir yerde duruyor. Kahvaltıda, ara öğünde, öğle yemeğinde ve diğer öğünlerinizde mutlaka su içmeye çalışın. Gazlı içeceklerden de uzak durun.

SAKİN SAKİN YEMEK

İş temponuz çok yoğun. Yetiştirmeniz gereken işler, planlamanız gereken toplantılar, düzenlenecek yazılar var. Zaten bu yüzden çalışırken iyi beslenmeye fırsat yaratamıyorsunuz. İyi beslenemediğiniz sürece zihniniz yerinde olmayacak. Asabiyet ve unutkanlıklar başlayacak, konsantrasyonunuz azalacak. Ama biraz da kendinizi düşünün. İşler yetişecek diye sağlığınızdan olmayın ve öğünlerinizi tam zamanında yiyin. Yerken acele etmeyin. Arkanızdan atlı kovalıyormuş gibi düşünmeyin. Lokmaları ağzınıza hızlıca tıkıp, midenize kötülük yapmayın. Evet, aceleniz var anlayabiliyoruz ama en azından iyice çiğnemeye çalışın. Yoksa kilo alırsınız!

BEDENİNİZİ ONARAN YENİ TREND: KETOFASTİNG

HAREKET EDİN

Tembelliğe sonsuz mola verin. Örneğin bir plaza çalışanıysanız, kısa ya da uzun mesafeli katlar arasında tasansörle vedalaşın ve merdivenlere merhaba deyin. Zaten gün içinde masanızın başında sürekli oturuyorsunuz, hareketsizsiniz… Her fırsatı değerlendirip hareket etmeyi görev edinin. Belki işe metroyla gelirsiniz. Metroya inen uzun yollar sizin için güzel bir yürüyüş imkanı sağlamaz mı? Biraz da tempo, tamam… Ekrandan bir süre uzaklaşmak da iyi gelebilir. Kalkın ve ofiste dolanın. Üç tur da olsa yürüyün. Böylece kafanızı da rahatlatmış olursunuz.

BESLEYİCİ GIDALAR

Çabuk olsun, hemen bitsin diyerek yediğiniz fast food yiyeceklerin yerini tahıllar, sebzeler ve meyveler almalı. Çalıştığınız yerde bulunması zor ama bir o kadar da besleyici gıdalar bulunmuyorsa alışveriş yapıp, evde kendiniz hazırlayabilirsiniz. Bunlar ne mi? Kinoa salatası, kepekli makarna ya da sebzeli esmer pirinç menünüze lezzet katabilir. Yanında suyu unutmayın!

GÜNE MUTLAKA GÜZEL BIR KAHVALTIYLA BAŞLAMAYA ÇALIŞIN. KAHVALTINIZDA HEM BEDEN HEM DE BEYIN SAĞLIĞINIZ IÇIN MEYVE, SÜT ÜRÜNLERI VE YUMURTA GIBI VİTAMİN, PROTEIN DEPOLARINDAN YARDIM ALIN.

AÇ MISINIZ?

Sabah kahvaltınızı ve ara öğününüzü yaptınız ama öğle yemeğine hala vakit var. Yediklerinizden tatmin olmadınız ve açlık hissediyorsunuz. Aç olduğunuza emin misiniz peki? Bu his yolunda gitmeyen ofis işlerinin ya da çözümlenemeyen hesap kitapların bir dışa vurumu, stresin çanı olabilir mi? Abur cuburlar tam da bu sırada devreye giriyor. Aç olmadığınız halde canınız sürekli bir şeyler atıştırmak istiyor. Temel ve ara öğünleriniz dışında özellikle zararlı olan atıştırmalıklardan uzak durmaya çalışın.

İŞTE KULAKTAN KULAĞA YAYILAN DİYET HURAFELERİ

Çalışırken stresli anlarda eliniz abur cuburlara gidiyor değil mi? Zararlı atıştırmalıklara veda etmek için onları masanızdan ve çekmecenizden kaldırın. Yerine çubuk tarçın veya limon dilimiyle tatlandırdığınız bir sürahi su ve bardak koyun!

SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR

İtiraf edelim, zararlı olan tüm yiyecekler çok lezzetli! Ama bu tüketilmesi gerektiği anlamına gelmiyor. Masa başında bir şeyler atıştırmak keyif veriyor ama bu atıştırmalıklar sağlıklı olduğu sürece kabul edilebilir. Canınız çikolata, bisküvi ya da kurabiye isteyebilir. İşte tam burada iradeniz devreye giriyor. Onu iyi şekilde kullanırsanız, bu atıştırmalıkların yerine şekersiz ve tuzsuz ufak yiyecekleri tüketmiş olursunuz. Sağlığınız, geleceğiniz ve fit bir siz için bunu yapın.

BU SENENİN POPÜLER DİYETLERİ NELER?

Formsanté Arşiv

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here