Ana Sayfa Fitness Denemeye var mısınız?

Denemeye var mısınız?

21112013 spor

Kollar üzerinde tüm vücudun taşındığı bu yoga pozunu gördüğünüzde “Hadi canım, hayatta yapamam” diye düşünüyor olabilirsiniz. Aslında diğer birçok yoga pozunda olduğu gibi yavaştan alıp, üzerinde çalışırsanız siz de vücudunuz hazır olduğunda crow ya da bakasana olarak adlandırılan bu zorlu hareketi yapabilirsiniz. Peki nasıl?

* Öncelikle basit yoga pozlarıyla ısının, vücudunuzu hazırlayın. 

* Ayaklarınızı omuz hizasında aralayın ve dizlerinizi bükerek çömelin.

* Öne doğru eğilerek ellerinizi parmaklar açık bir şekilde ayak parmak uçlarınızdan 5-10 cm ileriye yerleştirin.

* Yerde 1 metre kadar uzaklığa bir noktaya odaklanın. Dizlerinizi üst kolun üzerine, hemen koltukaltından biraz aşağı dayayın.

* Karnınızı içeri çekin, kuyruk sokumunu aşağıda tutun.

* Önce bir ayağınızı yerden kaldırın, yerine koyup diğerini kaldırın. Biraz tekrarladıktan sonra iki ayağınızı birden kaldırmayı deneyin.

 

Bunu da deneyin:

Hareketi daha da küçülerek uygulayabilirsiniz. Bunun için yere tam çömelin, ellerinizi parmaklar açık öne yerleştirin.  Dizlerin içe bakan kısmını dirseklerin hemen üzerindeki bölgeye yerleştirin ve ayaklarınızı yerden kesmeye çalışın. Hangi versiyon daha kolay geliyorsa onu uygulayabilirsiniz.

 

Birkaç minik sır…

* Bu pozda sadece iki eliniz yerde olsa ve tüm vücudu bu eller taşıyor gibi görünse de aslında vücudumuzu üst kollar üzerinde kaldırıyoruz.

* Pozu uygularken başınızı öne doğru düşürmeyin, aşağı değil öne doğru bakmaya çalışın. Aksi durumda dengenizi kaybedip öne doğru yuvarlanabilirsiniz. Başlangıçta önünüze yumuşak bir battaniye koyun, böylelikle düşmekten korkmazsınız.

* Hareket sırasında kollarınızdan çok karın bölgenize odaklanın.

Faydaları: Kol ve merkez (core) kaslarınızı güçlendirmenin yanı sıra dengenizi ve kendinize güveninizi geliştirir. 

 

Formsante Dergisi Ekim 2013 sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here