Dermatologlar ciltlerini soğuktan nasıl koruyor?

subat-2013-yuzlesme-resim-1

 Sıfıra yakın rakamlarla seyreden hava sıcaklıklarının, sert esen rüzgarların ve hava kirliliğinin yanı sıra aşırı sıcak iç mekanlar da cildin nemini yok ediyor. Yüzden vücuda, saçlardan tırnaklara suya hasret kalan bölgelerin bakım önerilerini işin uzmanlarına sorduk.

subat-2013-yuzlesme-resim-2Deri Hastalıkları Uzmanı
Doç. Dr. ALEV EKEN
Nemlendiricimi kıyafetim gibi düşünüyorum

“Kış aylarının soğuk, kirli, isli, kuru, rüzgarlı havası cildimizin karşı koyması gereken ‘sabotaj faktörleri’ oluyor. Bu olumsuz iklim koşullarının etkisi ile cildimiz nemini kaybediyor, kuruyor, hassaslaşıyor, ışıltısını kaybediyor ve yaşlanıyor. Cilt bakımımda ‘temizle, nemlendir, koru’ kuralını her zaman uyguluyorum. Sabah akşam özellikle yumuşak temizleyiciler ile cildimi temizliyor, su içeriği fazla yoğun nemlendiriciler, antioksidan içerikli serum ve maskeler kullanıyorum. Nemlendiricimi kıyafetim gibi düşünüyorum. Cildimin o günkü ihtiyacına, hava şartlarına, sosyal hayatıma ve aktiviteme göre değiştirebiliyorum. Dışarıdan sürülen yüzeysel ürünlerin geçici çözümler olduğunu, cildin gözeneklerinden geçerek beklenen etkiyi göstermeleri, cildi neme doyurmaları ve korumalarının çok olası olmadığını düşünüyorum. Özellikle kuru ve nemsiz kış aylarında, ayda bir, soğuk ve kirli havaya maruz kalan cilt bölgelerime (yüz, eller, boyun, dekolte) küçük iğnelerle cilt yüzeyinin altına özel olarak formüle edilmiş hyalüronik asit enjekte (mezolifting) ediyorum. Bu işlem cildimi koruyor, nem veriyor ve canlandırıyor. Aynı işlemi saç diplerime de uyguluyorum. Gün içinde de makyajımın üzerinden mineral destekli, antioksidan içerikli termal sular sıkarak cildimi sık sık nemlendiriyorum.
Ayrıca cildimin ve saçlarımın nasıl görünmesini istiyorsam o şekilde beslenmeye, sağlıklı yaşamaya dikkat ediyorum. Omega 3 yağ ve serbest yağ asitlerinden zengin gıdalarla (ceviz, badem, kabuklu yemişler, tahıllar) besleniyorum. Günde 1000 mg Omega 3 ve 250 mg resveratrol besin takviyesi kullanıyorum. Hava kirliliğinin oluşturduğu, yaşlanma sürecinin kilit oyuncuları serbest radikallerin zararlı etkilerinden korunmak için, antioksidan seviyeleri yüksek olan taze meyve (nar, portakal, kivi, kırmızı elma, bal kabağı, ananas vb) ve sebze (ıspanak, kırmızı pancar, havuç, kırmızıbiber ve diğer yeşil yapraklı sebzeler, domates suyu vb) tüketiyorum.”

subat-2013-yuzlesme-resim-3Dermatoloji Uzmanı Dr. ŞENAY SARITAŞ
Emsey Hospital
Saçım ve tırnaklarım için biotin desteği alıyorum

“Güzel ve alımlı görünmenin sırrı sağlıklı bir cilde sahip olmaktan geçiyor. Cildimizde sorun oluşmasını beklemeden önlemler almak ve cilde özen göstermek her zaman en mükemmel tedavi oluyor. Sağlıklı bir cilde sahip olmanın başta gelen unsurları ise sağlıklı beslenme, düzenli uyku, stressiz yaşam ve cildin doğru temizlenmesi… Tabii ki sigara ve alkolden uzak durmak gerektiğini söylemeden geçemem.
Özellikle şu günlerde içinde bulunduğumuz kış mevsimi dolayısıyla, ciltte kuruluk artıyor, bu da egzamaya yatkınlığı yükseltiyor. Kış mevsiminde cildi nemlendirici losyonlarla kurumalara ve çatlamalara karşı korumak gerekiyor. Ben kış aylarında deri bariyerini koruyucu ve nemlendirici losyon kullanıyorum. Nasıl ki yazın güneşin zararlı etkilerinden korunmak için güneş koruyucular kullanıyorsak, kışın özellikle karlı havalarda da güneş koruyucu kullanmayı ihmal etmiyorum. İdeal bir güneş koruyucu; en az 30 koruma faktörlü nemlendirici özelliği, ultraviyole A ve B’ye karşı koruyuculuğu olan, alerji ve komedon yapıcı etkisi olmayan koruyuculardır.
Cildimi sabah ve akşam ılık su ile Ph 5,5 olan sabun ve temizleyici jel yardımıyla temizliyorum. Su, toksik maddelerin atılması, cildin yenilenmesi ve nem dengesinin sağlanması açısından önem taşıyor. Ben de sabahları aç karnına su içiyorum ve gün içinde bol su tüketmeyi ihmal etmiyorum.
Kış aylarında tırnaklarda da kırılmalar sık gözleniyor. Biotin, saç derisi ve tırnak için en önemli bir vitamin… Bu nedenle her gün biotin tableti alıyorum, saçlarımın daha doğal, parlak ve sağlıklı olması için biotin içeren solüsyon ile masaj yapıyorum. Tırnakların kırılganlığını ortadan kaldırmak ve güçlendirmek için biotin içeren tırnak kremini düzenli olarak uyguluyorum.
Beslenmeye de büyük önem veriyorum. Özellikle A vitamininden zengin gıdalar olan yeşil yapraklı sebzeler, havuç, yumurta, süt, sarı meyveler, balık, lahana ile kalsiyum açısından zengin olan üzüm, incir, süt ve süt ürünleri, soya fasulyesi, ceviz, fıstık, brokoli, kuru baklagiller, kurutulmuş meyveleri tercih ediyorum.
Kış mevsiminde artan hava kirliliği ve soğuk hava, cildimizde nem dengesinde bozukluğa, cildin soluk ve cansız görünmesine neden oluyor. Belirli aralarla uygulanan peeling yöntemi ile cildimizin canlı görünüme kavuşması, gençleştirilmesi, kısacası canlı ve diri bir görünüme kavuşması sağlanmış oluyor. Bu konuda ben de dermatolog arkadaşıma başvuruyorum.”

Devamı diğer sayfada

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here