Detoks içinizde

 

Karaciğerinizi mutlu edin

Yazın dışarıda çok daha fazla yemek yedik, alkol de tükettik ve karaciğerimizi belki de biraz üzdük. Neyse ki okulların açıldığı şu günlerde birçoğumuz vaktini daha çok evde geçirmeye başladı, hatta okul masrafları nedeniyle dışarıda yenilen yemek masraflarını bile kıstı. Artık karaciğerimiz daha mutlu… Karaciğerimizin detoks merkezi görevini yerine getirebilmesi için kötü ve aşırı yağ tüketimini bırakmak, iyi yağları dengeli kullanmak, sebze ve meyveyi günlük beslenmeden eksik etmemek, organın yağlanıp büyümesini engellemek için ideal kiloda kalabilmek gerekiyor. Kışın karşılaşabileceğimiz hastalıklara karşı vitamin ve mineral depolarımızın da dolu olması önemli.

 

11112013 detoks2Pazara gidiyoruz

Yazın pazar tezgahlarında çeşit çeşit meyve-sebzeler gözümüzü şenlendirdi ancak bugünlerde seçeneklerimiz biraz azalmış durumda… Büyük marketlerdeki tezgahların hala rengarenk olduğunu düşünebilirsiniz ama yanılmayın! İyi bir detoks için sebze ve meyveleri mevsimine uygun tüketmeniz gerekiyor. Diyetisyen Aksoy, “Detoksifikasyon ağzınızdan içeri iyi bir gıda girmesi ile başlayan bir süreç. İyi gıda alırsanız vücut onu dışarı atmak ya da iyiye çevirmek için daha az uğraşacaktır. Doğa da buna göre ilerliyor, her mevsim ihtiyaç duyulan içerikleri bize sunuyor. Eğer neyin mevsimi olduğunu bilemiyorsanız pazarlara gidin. Pazarda turfanda sebze-meyve bulma ihtimaliniz daha düşük. İyi gıda satın alın, bunları iyi yıkayın, iyi pişirin ve böylece gerçekten iyi beslenin” diyor.

 

 

Azar azar, taze taze

Bugünlerde semizotu, barbunya ve çalı fasulye ile mürdüm eriği, incir ve siyah üzümü rahatlıkla tüketebilirsiniz. Ancak her zaman azar azar alıp taze tüketmeniz ve buzdolabında fazla bekletmemeniz gerektiğini unutmayın.

Meyve tüketimi konusunda son zamanlarda aklınız karışmış olabilir. Kilo alır mıyım, midemde alkole dönüşür mü, yemekten sonra yemek zararlı mı gibi sorularınız varsa rahat olun; doğanın bize verdiği hiçbir gıda bize kötülük yapmıyor. Ancak tüketimini abartarak kendi kendimize zarar vermemiz mümkün… Diyetisyen Aksoy, “Örneğin siyah üzüm eşsiz bir antioksidan kaynağı. Hele çekirdeklerini de yiyebiliyorsanız daha da fazla yararlanırsınız. Ancak bir seferde bir avuç yiyin. İnsülin direnciniz varsa yanına yoğurt, süt, fındık gibi bir protein koyarak früktozun kana yavaş karışmasını sağlayın” diyor.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here