Detoks içinizde

 

 

11112013 detoks1İyi seçin, iyi yıkayın, iyi pişirin

Sebzelerin nasıl yıkandığı ve pişirildiği, ne kadar vitamin ve mineral alacağınızı; dolayısıyla bu gıdaların detoks etkisinden ne kadar yararlanacağınızı belirliyor. İyi yıkanmamış bir sebzeyi tüketerek zararlı madde alma riskiniz artarken yanlış yıkama yöntemleri de vitamin ve mineral kaybına neden oluyor.

Örneğin havucun dış yüzeyini temizleyip ardından yıkamak C Vitamini kaybına neden oluyor. Bunun yerine önce yıkayıp ardından temizlemek ve mümkün olan en büyük parçalar halinde doğramak gerekiyor. Aynı şekilde kırmızılahanayı da rendeleyip tuzlu suda öldürmek gerçekten tüm besin değerini öldürüyor. Salatalardan maksimum detoks etkisi yaratmak içinse malzemeleri son anda yıkamak, büyük parçalar halinde ve mümkünse elle doğramak ve tüketimini ertesi güne bırakmamak gerekiyor.

 

 

Bağırsaklara destek zamanı

Eğer mekanik bir sorununuz yoksa ve günde bir kez aynı saatte tuvalete çıkıyorsanız bu dışkılama sisteminizin iyi çalıştığını gösteriyor. Ancak mevsim değişikliklerinde vücudun detoksifikasyon organlarından olan bağırsakları biraz desteklemek gerekiyor. Bu nedenle bu günlerde sindirim sisteminde yaşayan canlı bakteri ve mayaları içeren probiyotiklerden faydalanmanız mümkün. Aslında günlük beslenmemizde ekmek, yoğurt ve kurubaklagillerden probiyotik alsak da bugünlerde bunu biraz çeşitlendirmekte fayda var. Bunun için kefir, probiyotik yoğurt ya da eczanelerde satılan probiyotik şaselerini ılık süte karıştırarak kullanabilirsiniz. Mevsim geçişlerinin yanı sıra antibiyotik kullandıktan ya da besin zehirlenmesi geçirdikten sonra da bağırsaklarınızı probiyotiklerle destekleyebilirsiniz.

 

Su içmeye devam

Yazın vücudumuz ısısını korumak için daha çok terledi ve biz de daha çok su içtik. Şimdi elimizi su şişesinden biraz çekmeye başladık. Bunu yapmayın! Vücudunuzdaki atıkların kolay atılabilmesi için günde 1,5-2 litre su tüketmeye devam edin. Her öğünden önce ve sonra birer bardak su içerek bu rakamı yakalayabilirsiniz. Yeterli su tüketip tüketmediğinizi anlamak için idrarınızı takip edin. Günde 5-6 kere açık renkli idrar çıkışı varsa yeterli sıvıyı alıyorsunuz demektir. Günlük sıvı tüketiminize kafeinli ve gazlı içecekleri dahil etmeyin. Onun yerine bitki çaylarından yararlanın. Ancak bitki çaylarından mucize beklemeyin. Sadece bitki çayı ile zayıflamanın ya da bağışıklığı güçlendirmenin mümkün olmadığını unutmayın. Ayrıca bağırsakları gereğinden fazla çalıştıran çaylardan da uzak durun. Kafein tüketiminizin de günde 300 mg’yi geçmemesine dikkat edin. Bir Türk kahvesi 40 mg, Amerikan kahvesi 80 mg, bir bardak çay 30 mg ve yeşil çay ise 20 mg kafein içeriyor.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here