Detoks içinizde

 

 

11112013 detoks3Terlemek gerekiyor

Yazın doğal yollarla terlemek kolaydı ancak kışın bunun için biraz çabalamamız gerekiyor. Hareketin azaldığı, havanın serinlediği şu günlerde kardiyovasküler egzersizlere başlayın ya da devam edin. Sauna ve hamam gibi daha keyifli etkinliklerle de terlersiniz ancak vücudun isteminden daha fazla sıvı kaybetme olasılığı yüksek olacaktır. Onun yerine açık havada yürüyün ya da dans edin ve toksinlerin vücuttan doğal yolla atılmasını sağlayın.

 

Günde kaç porsiyon?

Diyetisyen Canan Aksoy, iyi bir bağışıklık sistemi için dengeli beslenmenin önemine değinerek şunları söylüyor: “Bunun için yağ, protein ve karbonhidratı dengeli almanız, bunun yanında vitamin ve mineral düzeyinizi de yüksek tutmanız gerekiyor. Kendinize ne kadar iyi bakarsanız bakın, bu bütünlüğü bozarsanız sistem her şeye açık hale geliyor. Meyveyi en çok sevenler bile artık haftada birkaç kez tükettiklerini söylüyor. Oysa bir yetişkinin her gün en az iki kere salata, bir öğün mutlak sebze, iki kere de meyve yemesi gerekiyor. Bunun altı kabul edilemez.”

 

Hafta sonları açık havada olun

Ülkemizde özellikle kadınlarda D Vitamini eksikliği çok sık görülüyor ve ne yazık ki D Vitamini olmadan bağışıklık sistemi eksik kalıyor. Diyetisyen Aksoy, güneşin yavaş yavaş alçalmaya başladığı şu günlerde son şansları değerlendirip günde en az 20 dakika süreyle kol ve bacakları güneşe tutmayı öneriyor. Çalışanlara öğle yemeklerinden sonra açık havada kısa bir yürüyüş yapmalarını öneren Dyt. Aksoy, evde güneşli balkonda oturarak; hafta sonları da kapalı alışveriş merkezleri yerine açık hava etkinliklerine katılarak ile bu ihtiyacın karşılanabileceğini söylüyor.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here