✓ Doğruluğu kontrol edilmiş makale

Diş Hekimi Dr. Hasan Konukseven ve Dyt. Gülçin Işık


Ana Sayfa Sağlık Dişlerinize iyi gelen yiyecekler ve dişlerinize düşman besinler

Dişlerinize iyi gelen yiyecekler ve dişlerinize düşman besinler

Diş sağlığını korumak için hangi yiyeceklerin tüketilmesi gerektiğini açıklayan Diş Hekimi Dr. Hasan Konukseven ve Dyt. Gülçin Işık, dişlere düşman zararlı besinler hakkında da bilgi verdi.

DİŞLERİNİZİN DOSTUNU DÜŞMANINI İYİ TANIYIN

Dişlerinizi düzenli fırçalamak, düzenli diş ipi kullanmak ve mutlaka yılda iki kez diş hekiminizi ziyaret etmeniz en öncelikli dikkat etmeniz gerekenler arasındadır. Ancak yediğimiz yiyecekler de sağlıklı bir gülümsememizi destekleyebiliyor.

Kalsiyum, D vitamini, fosfor ve lif içeriği yüksek besinlerden beslenmeniz dişlerinizi güçlendirmek için harika bir çözümdür. Tüm yiyecek içecekler diş dostu değildir, diş minesine zarar verebilir.

DİŞLERİNİZE İYİ GELEN YİYECEKLER *

KEREVİZ, HAVUÇ, SALATALIK *

Bu yiyecekler, sert yapıya sahip olduklarından tükürük üretimi için önemlidir. Çünkü tükürük kan dolaşımı görevi görüp, temizleyici etkiye sahiptir.

CHIA TOHUMU *

İçerisindeki kalsiyum, A vitamini, fosfor ve lif içeriği sayesinde sağlıklı dişlerin sevdiği mineralleri karşılar. Bu besini diyetinize dahil etmek çok kolaydır. Smoothielerinize, çorbalarınıza, salatalarınıza, yoğurdunuza ekleyebilirsiniz.

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI *

Yaklaşık 1 çorba kaşığı kadar hindistan cevizi yağını ağzınızda gargara yaparak ağız florasında daha temiz bir ortam yaratıp, toksinlerden arındırılmaya ve diş çürümesine neden olan bakterilerden arındırmaya yardımcı olabilirsiniz.

SÜT ÜRÜNLERİ *

Kalsiyum zengini süt, ayran, yoğurt, kefir, peynir vb. ürünlere mutlaka günlük beslenmede yer verilmesi gerekir. Süt ürünlerinde de dikkat edilmesi gereken; şey düşük şekerli, fermente ürünler olması gerektiğidir.

YAĞLI BALIK *

Omega – 3 sadece genel sağlığımızı değil, diş sağlığını da olumlu etkilediği için güzel bir gülümseme için gerekli besinlerden biridir. Somon, sardalya gibi yağlı balıklar hem fosfor hem D vitamini açısından zengin olup, diş eti hastalığı olan periodontiti hastalığında azaltıcı etkileri yapılan çalışmalarda açıkça görülmektedir.

DİŞLERE DÜŞMAN BESİNLER *

ASİDİK GIDALAR *

Asit içeriği yüksek şekerli gıdaların yanı sıra; portakal suyu, limonata gibi asidik gıdalar diş minesine zarar verebilir. Ancak bunların da günlük tüketimde olması gerektiğini bildiğimizden en azında pipet kullanımı önerilebilir.

Yine aynı şekilde sabahları içtiğimiz limonlu suyu iyice seyreltmekte fayda var.

BEYAZ EKMEK *

Rafine karbonhidrat olduğu için beyaz ekmekten uzak dursak da dişlere de zararlı olduğunu burada vurgulamak istiyorum. Beyaz ekmek dişlerinizin çatlaklarına yapışarak bakterilere davetiye çıkartır. Bunun yerine filizlenmiş tahıllı ekmekleri tercih etmek gerekir.

SPORCU İÇECEKLER *

Hem içerisinde şeker, tatlandırıcı barındırmasından dolayı hem de asidik özellikleri daha fazla olduğundan sporcu içecekleri de diş minelerine zarar verebilmektedir.

TURŞU *

İçerisindeki asidik madde ile diş minelerini aşındırdığından turşu tüketimine dikkat edilmesi gerekmektedir.

SİGARA *

Hem kötü ağız kokusuna sebep olmakta, hem diş eti problemlerine yol açmakla beraber diş minelerindeki renk tabakasında sararmalar en çok karşılaştığımız problemler arasındadır.

Tat duyusunda azalma ve iltihaplanma gibi başka zararları da sigaranın dişler için çok zararlı olduğunu desteklemektedir.

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here