Ana Sayfa Beslenme & Diyet Doğru beslenin! Mevsim geçişlerinden etkilenmeyin

Doğru beslenin! Mevsim geçişlerinden etkilenmeyin

kasim-2012-beslenme-raporu-resim-1

Sıcak-soğuk hava farklılıkları, insan vücudunu ve sağlığını etkileyen önemli faktörler arasında yer alıyor. Medipol Hastanesi İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Hale Handan Sarıkaya, bu dönemde grip, soğuk algınlığı, bronşit, zatürre gibi üst ve alt solunum yollarına ait hastalıklara sıkça rastlandığını belirterek, “Mevsim değişikliklerinde bağışıklık sistemini güçlendirmek için A, C, E vitaminleri ile selenyum ve çinkodan zengin brokoli, karnabahar, lahana, biber, enginar, ıspanak, havuç, maydanoz, tere, sarımsak ile portakal, mandalina, kivi, elma ve limon tüketmek gerekiyor. Kırmızı, turuncu ve yeşil sebze meyvelerdeki beta karoten ise bağışıklık sistemini destekliyor. Kırmızı et, yumurta, yeşil mercimek, barbunya, nohut, yeşil yapraklı sebzeler ile pekmeze beslenme düzeninde yer vermek önem taşıyor. Öte yandan sağlıklı bir bünye için kahve, kola gibi kafeinli içeceklerin kullanımını da azaltmak gerekiyor” diyor.

kasim-2012-beslenme-raporu-resim-2Sarımsak Mucizesi!
Kimi kokusundan kimi tadından hoşlanmıyor! Oysa 33 çeşit kükürtlü bileşik, 17 çeşit aminoasit, potasyum, selenyum ve çinko barındıran sarımsağın yararları saymakla bitmiyor. Bu bitkinin zehirlenmeler ve katkı maddelerinin vücuttan atılması üzerinde yararlı olduğu düşünülüyor. Sarımsağın bakteriler karşısında öldürücü özellik taşıdığını keşfeden Louis Pasteur’e göre 1 ml çiğ sarımsak suyu 60 mg penisilin kadar etki gösteriyor. Kanda pıhtılaşmayı önleyen sarımsak, bu sayede damar tıkanıklığı ve kalp hastalıkları riskini azaltıyor. Oluşturduğu antibiyotik etki sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirerek, enfeksiyon hastalıklarına ve soğuk algınlığına yakalanma riskini azaltıyor. Kan yağlarının dengelenmesinde ve kötü kolesterolün azaltılmasında etkili olan sarımsağın haftada 2-3 kez 1-2 diş çiğ olarak yenmesi öneriliyor. Ancak kararında tüketilmesi de önemli. Kan hastalığı olan kişilerde kanı seyrelten sarımsak, dışarıdan uygulandığında cildi tahriş edebiliyor, yoğun gaz hissine, karın ağrılarına ve bazı kişilerde alerjiye yol açabiliyor.

kasim-2012-beslenme-raporu-resim-3Ayın güzeli Kestane
Besleyici ancak kalori değeri yüksek bir gıda olan kestane B6 ve C vitaminleri açısından oldukça zengin. Bu yemiş yüksek yağ ve protein oranına karşılık bol miktarda potasyum, fosfor, magnezyum, kalsiyum, demir, sodyum mineralleri içeriyor. Vücuda kuvvet ve enerji veren kestanenin cinsel gücü artırdığı düşünülüyor. Sonbahar ve kış aylarıyla özdeşleşen bu yemiş bedensel ve zihinsel yorgunluğu gidermeye, kandaki kolesterol oranını düşürmeye, kan dolaşımını düzenlemeye ve hızlandırmaya yardımcı oluyor. Ayrıca karaciğer ve mide sağlığına da fayda sağlıyor. Kestane taze olarak yenebileceği gibi haşlanarak veya kebap yapılarak da tüketilebiliyor.

 

kasim-2012-beslenme-raporu-resim-4
Seninle Dergisi Kasım 2012 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here