Ana Sayfa Beslenme & Diyet DOĞRU BESLENME İÇİN 5 ÖNERİ

DOĞRU BESLENME İÇİN 5 ÖNERİ

mayis-2013-beslenme-raporu-resim-1

– ZAMAN KAZANIN
Vaktinizin daha bol olduğu hafta sonlarında havuç, kırmızı biber, mor lahana gibi sebzelerinizi doğrayıp buzluğa atın. Hafta içi bunları salatalarınıza ya da sebzeli kreplerinize ekleyin.

– RENKLENDİRİN
Sebzelerinizi kırmızı, koyu yeşil ve turuncu renklerle çeşitlendirin. Böylece aldığınız vitamin ve mineral çeşidini artırın.

– TERCİH YAPIN
Dışarıda yemek yiyorsanız ve ızgaranızın yanında gelecek garnitürler konusunda endişeleriniz varsa tavrınızı baştan koyun. Garsona garnitür olarak sadece haşlanmış sebze istediğinizi ısrarla söyleyin.

– DONDURUN
Mevsim sebzelerini ucuzken bol bol alıp dondurun. İşe, önümüzdeki aylarda gittikçe lezzetlenecek ve ucuzlayacak olan domatesleri saklamakla başlayabilirsiniz.

– DENEYİN
Çocukluğunuzdan beri tadına bakmadığınız sebzelere bir şans daha verin. Kötü anılarla vedalaşın, yeni tatlarla tanışın.

Salatanız kaç kalori?
Salatanızı yanlış seçimlerle hazırlarsanız koca bir pizzayı mideye indirmekten farkı kalmıyor. Kilo vereyim derken almamak için salatalarda yer alan seçeneklerin kalorileri hakkında fikriniz olmalı.
mayis-2013-beslenme-raporu-resim-3
mayis-2013-beslenme-raporu-resim-2 Ayın güzeli Barbunya
Yoğun lif içeriği ile uzun süre tokluk hissi veren ve bağırsakları koruyan bir protein deposu. Kan şekerini dengeleme özelliği sayesinde insülin direncini engelleyen, enerji ve zindelik veren barbunya bahar ve yaz sofralarında zeytinyağlı bir seçenek olarak yerini alıyor. Yeni hücrelerin yapımı ve yaşaması için gerekli olan folat (sentetik biçimi folik asit) yönünden zengin olan barbunya, demir içeriği ile de kansızlığa iyi geliyor. Ancak demirden faydalanmak için barbunyanın yanında C vitamini de tüketmek gerekiyor. Haftada iki kez tüketilmesi önerilen baklagillerden birinde tercihinizi barbunyadan yana kullanabilirsiniz.

 

mayis-2013-beslenme-raporu-resim-4
Formsanté Dergisi Mayıs 2013 Sayısı

YORUM YAZIN

Please enter your comment!
Please enter your name here